برگزیدگان جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور سینماگران، منتقدان و نویسندگان سینمایی در آیینی در تالار ایوان شمس تهران معرفی شدند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ هشتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در بخش سینمای مستند با بررسی فیلم های به نمایش درآمده در هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های مستند ایران، بهترین فیلم های این دوره از نگاه منتقدان را انتخاب کردند.
نامزدهای بخش پایانی این دوره در چهار بخش شامل فیلم های کوتاه(تا 30 دقیقه) ، بخش فیلم های نیمه بلند( 30 تا 60 دقیقه) ، بخش فیلم های بلند (بالای 60 دقیقه) و بخش پژوهش معرفی شدند.
در بخش سینمای مستند فیلم «در پناه بلوط» اثر «مهدی نورمحمدی» مستندساز ایلامی موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بلند از نگاه منتقدان سینمایی ایران شد.
مستند محیط زیستی در پناه بلوط در هشتمین جشن بزرگ منتقدان سینمای ایران برای دریافت تندیس بهترین مستند بلند با فیلم های مستند آخرین روزهای زمستان، برای گونگادین بهشت نیست، خاطراتی برای تمام فصول و فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه رقابت کرد.
فیلم در پناه بلوط که زندگی و چالش های سنجاب ایرانی را به زبان تصویر بیان می کند ، تاکنون توانسته است عناوین بهترین فیلم مستند بلند ، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین تصویربرداری را از جشنواره های متعددی همچون سی و دومین جشنواره بین المللی فجر ، هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران و هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها کسب کرده و می رود تا در مسیر جشنواره های جهانی، افتخارات دیگری را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.
نکته شاخص درباره مستند در پناه بلوط اینکه ، این فیلم سال گذشته برای نخستین بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای شبکه تلویزیونی ایلام به ارمغان آورد.
 
 
 
 انتهای پیام/ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.