معاون سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی درراستای ریشه‌کن کردن بدعت‌ها و انحرافات فکری گام بردارند.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: رابطان فرهنگی فعال در هیئت‌های مذهبی برای مبارزه با انحراف‌های فکری، بدعت‌ها و تهاجم‌ فرهنگی دشمنان اسلام مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

وی غفلت از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در هیئت‌های مذهبی را یک معضل جدی دانست و افزود: گاه دیده می‌شود که در بعضی از هیئت‌های مذهبی به سفره‌های افطاری، مرمت ساختمان مسجد و تجهیزات مورد نیاز برای آئین‌های عزاداری به طور کل برای سخت‌افزار اعتبار تخصیص می‌یابد، ولی از امور فرهنگی، مسائل عقیدتی و فکری غفلت می‌شود.

فتاحی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای برگزاری هیئت‌ عزاداری مجهز و پهن کردن سفره‌های پرتکلف به شهادت نرسیده‌اند، ادامه داد: ایشان برای حفظ اسلام و جلوگیری از دستبرد به این دین آسمانی ندای حق را لبیک گفتند، بنابراین در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به جای پرداختن صرف به مسائل ظاهری باید این تفکر را زنده نگه داشت.

این کارشناس مذهبی با اظهار به اینکه در استان ما گام به گام سایر مناطق کشور «طرح انتخاب رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی» به اجرا گذاشته شد، ادامه داد: همه هیئت‌های مذهبی استان رابطان فرهنگی خود را به شورای هیئت‌های مذهبی معرفی کرده‌اند.

وی به انتخاب شدن رابط فرهنگی هر یک از شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از بین این رابطان، رابط فرهنگی آذربایجان غربی انتخاب شده است، تا در سطح کلان به عنوان نماینده استان ما فعالیت کرده و برنامه‌های مختلفی را به جلو ببرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی که در آستانه دریافت مجوز هستند، باید نسبت به انتخاب و معرفی رابط فرهنگی به نهاد ذی‌صلاح در سازمان تبلیغات اقدام کنند، ادامه داد: در غیر این صورت مجوز فعالیت برای شناسنامه‌دار شدن هیئت صادر نمی‌شود.

وی روحانی، مداح، مربی قرآن و رابط فرهنگی را چهار رکن یک هیئت مذهبی برشمرد، بیان داشت: همه هیئت‌های مذهبی سطح استان از این چهار رکن برخوردار بوده، و توسط رابطان فرهنگی برای فعالیت‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده، پیشنهاد و طرح جهت اجرا ارائه می‌دهند.

وی با اظهار به اینکه شخص رابط را به عنوان مسئول امور فرهنگی هیئت شناخته و این اشخاص باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: جوانان مومن و متعهد می‌توانند به صورت داوطلبانه و کاملا فی‌ سبیل‌الله به عنوان رابط بین سازمان و هیئت فعالیت کنند.

فتاحی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی درآمدها و نذورات مردمی را باید به سمت فعالیت‌هایی سوق دهند که نتیجه آن تقویت اعتقادات و عمق‌بخشی به ایمان مردم است، ادامه داد: در این صورت جلسات قرآنی از بازخورد بیشتری برخوردار می‌شود، کما اینکه طرح انتخاب رابطان فرهنگی جدید بوده و نتایج آن به زودی معلوم نمی‌شود.

برچسب ها: فرهنگی ، سازمان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.