حیدری:

تحریف امام(ره) توسط برخی مسئولان، توجیه‌کننده خطاهای امروزشان است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: تحریف امام(ره) توسط مدعیان منصوبین ژنتیکی و بعضی از مسئولان به‌گونه‌ای‌ است که توجیه‌کننده خطاهای امروزشان باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در جمع دانشجویان خواهر شرکت‌کننده در سومین دوره  راهبردی خط امام(ره) در مشهدمقدس، با اشاره به نقش فعال و پررنگ خواهران از ابتدای تشکیل شجره طیبه بسیج، گفت: واحد خواهران در بسیج دانشجویی همواره حضوری پررنگ و فعال در سطح دانشگاه‌ها داشته است و بدون این حضور پررنگ توفیقات امروز بسیج دانشجویی هرگز حاصل نمی‌شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه امروز بعضی از جریانات خاص در سطح کشور قصد مصادره امام(ره)  را دارند، اظهار داشت: ضرورت تشکیل دوره راهبردی خط امام به همین نکته برمی‌گردد، یعنی انحصارشکنی از مدعیان امام(ره).

وی گفت: دوره‌ای که شما در آن شرکت نموده‌اید، با هدف شناخت بهتر راه روش و خط امام(ره) تشکیل شده است.

حیدری یادآور شد: وقتی می‌گوییم "خط امام" منظورمان صرفاً آرا و اندیشه‌های این انسان بزرگ نیست، بلکه منظور از این کلید واژه، "خط ولایت معصومین" است که در دوران غیبت ادامه آن به‌واسطه امام و رهبری است، با وجود اینکه این خط، دست به دست گردیده است، اما هیچ‌گاه عوض نمی‌شود و ان‌شاءلله به صاحب اصلی‌اش ختم می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با هدف بیان نکات برجسته‌ای پیرامون  اندیشه امام(ره)، گفت: اولین بخش در مورد امام این است که چرا باید اندیشه‌های امام را مطالعه کنیم؟ و اصلاً چرا امام؟ در پاسخ باید گفت؛ شناخت امام، شناخت انقلاب اسلامی است، یعنی امام شاخص انقلاب است. اشراف به اندیشه‌های امام اشراف به ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی است و امروز در دنیا  تنها مسیر برعلیه نظام سلطه غرب، انقلاب اسلامی است. به همین علت است که دانشجویان به عنوان عناصر فعال باید این انقلاب و اندیشه‌های بنیان‌گذارش را بشناسند.

حیدری به بیان خاطره‌ای از امام به نقل از سردار علایی پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که با امام‌خمینی(ره) پیرامون تردد ناوهای آمریکایی گذاشتند، امام فرمود ناوها را بزنید، اما فرماندهان جنگی به دلیل گشوده شدن جبهه‌ای جدید از لحاظ نظامی در جنگ، مخالفت خودشان را با این مسئله اعلام نمودند، اما واکنش امام(ره) مانند پیغمبر اکرم(ص) در قضیه جنگ احد، مشورت‌پذیری بود و فرمودند خودتان هر چه تصمیم می‌خواهید بگیرید، ولی اگر من بودم، می‌زدم.

معاون سیاسی سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ذکر این مسئله که از موسسه تنظیم نشر آثار امام که در سال 88 محل رفت و آمد فتنه گران بوده، نمی‌شود توقع واکنش در برابر تحریفات خط امام داشته باشد، گفت: امروز بعضی از سخنان و آرمان‌های مطرح شده از سوی امام فراموش شده و برخی هم به بهانه‌های مختلف کمتر بیان می‌شود؛ مثل مسئله صدور انقلاب، تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله یا مسئله حساب‌کشی مردم از مسئولان  و... که می‌بینیم موسسه کمترین واکنشی در برابر این مسائل از خود نشان نمی‌دهد.

مدیرمسئول سابق روزنامه جوان افزود: تحریف امام توسط مدعیان منصوبین ژنتیکی و بعضی از مسئولان به‌گونه‌ای است که توجیه‌کننده خطاهای امروزشان باشد و وضعیت امروز خودشان را در حوزه‌های مختلف به امام دیروز منصوب می‌کنند. اگر می‌توانستند می‌گفتند؛ "امام دوم خردادی است، با حجاب مخالف بود و یا خیلی انقلابی نبود و هزاران بحث دیگر.

حیدری اتفاقات امروز انقلاب اسلامی را با صدر اسلام مقایسه نمود و یادآور شد: اگر شما دانشجویان  اشراف کامل بر خط امام  نداشته باشید این مواضع از امام در جامعه اتفاق می افتد.

وی گفت:ما امام را بر اساس منیت خودمان تفسیر نمی‌کنیم، بلکه از دو لب مبارک حضرت آقا تفسیر می‌کنیم بالاخص از سخنرانی‌های ایشان در مراسم سالگرد ارتحال که همه ساله بیان می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی وحدت درست را حول محور ولایت دانست و گفت: خط امام وقتی خطی ممتد است که خط مقام معظم رهبری  را در امتداد آن بدانیم. لذا باید خطوط کلی را فهمید و عمارگونه عمل کرد.

حیدری با بیان اینکه امروز 2 نوع نگاه به امام وجود دارد، گفت: یک نگاه ،نگاه آرمانی و اعتقادی است. نگاهی مبنایی که سرچشمه گرفته شده از اعتقادات است. نگاه دوم، نگاه رسمی و اداری  است که توسط کسانی که فقط از عکس امام استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: ما از امام درس انقلابی بودن و انقلابی‌گری را باید بیاموزیم. امام در 79 سالگی انقلاب کرد و در مقابل استبداد ایستاد. مرحوم سیداحمد خمینی(ره) نقل می‌کرد که "امام را دیدم حدود یک ماه پس از حکم سلمان رشدی دارد قدم می‌زند و ناراحت است. سوال کردم آیا چیزی شده است، فرمود ای‌کاش جوان بودم و می‌رفتم این مردک را می‌کشتم و بر می‌گشتم." این امام ما است، امامی که  در ساختارسازی خود همه چیز را از اول شروع کرد به همین دلیل ساختارها را تغییر داد.

حیدری در پایان، گفت: شما باید خود را فرزندان معنوی امام بدانید، مخاطب صحبت‌های امام آزادگان تاریخ هستند باید خود را مخاطب امام بدانیم و آن را جدی گرفته و تکلیف دانسته و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار