پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" درباره احتمال حمله سایبری به بانک "جی‌پی مورگان" آمریکا که گمان می‌رود کار هکرهای روسی یا شرق اروپا باشد، تحقیق می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری بلومبرگ چهارشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" درباره احتمال حمله سایبری به بانک جی‌پی مورگان آمریکا که گمان می‌رود کار هکرهای روسی یا شرق اروپا باشد، تحقیق می‌کند.

جی پیتر دونالد سخنگوی اف بی آی چهارشنبه شب اعلام کرد: ما با همکاری سرویس‌های مخفی آمریکا برای مشخص کردن گستردگی حملات سایبری اخیر به چند مؤسسه مالی آمریکا تحقیق می‌کنیم.

سخنگوی جی‌پی‌مورگان نیز بدون تأیید موردی خاص، گفت: مؤسساتی در حد و اندازه ما تقریبا هر روز متحمل حملات سایبری می‌شوند. ما سطوح دفاعی چند لایه‌ای برای مقابله با تهدیدها داریم و به طور مداوم بر سطح کلاهبرداری‌ها نظارت می‌کنیم.

به گفته منبعی نزدیک به پرونده، این دفاع از طریق ارتباط منظم با نیروهای امنیتی که هر فعالیتی مشکوکی به آنها اطلاع داده می‌شود، صورت می‌گیرد.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد گمان می‌رود هکرها اواسط ماه اوت به چندین گیگابایت اطلاعات حساس جی‌پی مورگان و دست‌کم یک بانک دیگر دست پیدا کردند.

بلومبرگ خاطر نشان کرد پیچیدگی این حمله این تصور را به وجود می‌آورد که یک دولت پشت آن است و مأموران تحقیق دست داشتن روسیه را در آن که به علت بحران اوکراین هدف مجازات‌های اقتصادی کشورهای غربی قرار گرفته است، منتفی نمی دانند.

جاکوب لو وزیر خزانه داری آمریکا اواسط ژوییه از مؤسسات مالی آمریکایی خواست با مطلع کردن به موقع مقامات از حملاتی که به آنها می شود، همکاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی گفت یک حمله سایبری موفق می‌تواند اعتماد بازارها را به اقتصاد آمریکا از بین ببرد و ثبات مالی آمریکا را تهدید کند.

دولت اوباما بارها هدف حملات سایبری اقتصادی قرار گرفته و هر بار انگشت اتهام را به سمت چین دراز کرده است. چین نیز به نوبه خود مرتب واشنگتن را به "ریاکاری" متهم می‌کند و می‌گوید خود قربانی حملات انفورماتیک است و سیستم گسترده نظارت آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را در جهان محکوم می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار