13 سال قبل در چنین روزی وقایعی رخ داد که جهان را دگرگون کرد، تا جایی که می‌توان عصر حاضر را به دو بخش قبل از 11 سپتامبر 2001 و بعد از آن تقسیم کرد.

با گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به مناسبت سیزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر همراه باشید.

13 سال قبل در چنین روزی وقایعی رخ داد که جهان را دگرگون کرد، تا جایی که می‌توان تحولات عصر حاضر را به دو بخش قبل از 11 سپتامبر 2001 و بعد از آن تقسیم کرد. مسئله فقط محدود به یک انفجار بزرگ در یکی از شهرهای آمریکا نیست، بلکه این حادثه باعث شد تا هرگونه جنگ‌افروزی در دنیا به نام "مبارزه با تروریسم" توجیه یافته و بدین ترتیب تمامی حقوق اساسی بین‌المللی که در منشورهای جهانی ثبت شده، فلج و ناکارآمد شود.

سناریوی دروغینی که فوراً از وقایع 11 سپتامبر ارائه و به جهان مخابره شد به این معنی بود:

چند مرد عرب افراط‌‌ گرای مسلمان، به طور مستقل و بی هیچ پشتوانه‌ای در عرض یک روز موفق می‌شوند FBI، CIA،  NSAو سایر 16 سرویس محرمانه آمریکا از جمله سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ائتلاف آمریکا مانند MI6، موساد، BND و غیره را دور بزنند و بدون اینکه هیچکدام از این‌ها کوچکترین علامتی کشف کنند، به مهم‌ترین برج‌های دوقلوی نیویورک و ساختمان تجارت جهانی حمله کنند.


11 سپتامبر 2001 تنها باری بود که کلّ سرویس‌های ذکرشدۀ متعلق به یک هژمون جهانی، به طور همزمان از کار افتادند و ظاهراً نتوانستند دفاعی در برابر این حمله تروریستی از خود نشان دهند.

آمریکا کشوری است که برای دفاع نظامی از خود، سالانه بیشتر از آن رقمی که مجموع کل کشورهای دیگر دنیا برای دفاع از خود هزینه می‌کنند، هزینه می‌کند! با این حساب آیا افسانه 11 سپتامبر 2001 را باور کنیم؟ آیا دروغی آشکارتر و باورنکردنی‌تر از این وجود دارد؟



*** اطلاع قطعی دولت آمریکا از حادثه

"ران پال" (Ron Paul ) سیاستمدار سابق آمریکایی، نماینده مجلس و نامزد سه دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور جزو آن دسته از سیاستمدارانی است که همواره با دخالت نظامی آمریکا در عراق، افغانستان و لیبی 2011 مخالفت کرده است. 

وی اخیراً طی مصاحبۀ رادیویی اعلام کرد دولت آمریکا قطعاً از وقایع تروریستی 11 سپتامبر پیش از وقوع آن اطلاع داشته است. یک سایت تحلیلی آلمانی‌زبان صحبت کردن سیاستمداران درباره 11 سپتامبر را ریسک بسیار بزرگی برای آینده آنان می‌داند.


ولی پال، نماینده سابق جمهوری‌خواه چند روز پیش و در آستانه فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد 9.11 با پذیرفتن این ریسک گفت:

«اسناد موجود نشان می‌دهد نقشه حملات 11 سپتامبر پیش از اجرایی شدن به اطلاع دولت ایالات متحده رسیده بوده؛ کاخ سفید می‌دانست که تروریست‌ها با یک هواپیمای مسافربری ساختمان نیویورک را منفجر خواهند کرد. من فکر می‌کنم اگر روزی تمام حقیقت به گوش ما برسد، همه‌مان از این که دولت آمریکا چقدر دقیق در جریان جزئیات این برنامۀ تروریستی بوده، وحشت‌زده خواهیم شد.

منتهی هر کس در آمریکا درباره پشت‌پرده حوادث 11 سپتامبر سخن بگوید، بلافاصله از سوی دولت، بی‌اعتبار و گوشه‌نشین شده و برچسب "طرفداری از تئوری توطئه" به او زده می‌شود.»


*** گوگل، ویکی‌پدیا و "تئوری توطئه"

حال که صحبت از تئوری توطئه شد، به مقایسه زیر که در سایت خبری تله‌پلیس منتشر شده توجه کنید:

وقتی عبارت "9/11" را در گوگل جستجو می‌کنیم، نخستین صفحه، دانشنامه "ویکی‌پدیا"ست که به کاربر پیشنهاد می‌شود. درست 13 سال از حوادث 11 سپتامبر 2001 می‌گذرد و با این وجود، صفحات ویکی‌پدیای 11 سپتامبر به تمامی زبان‌ها هنوز میلیون‌ها بازدیدکننده دارند.

آمارها حاکیست روزانه بیش از هزار کاربر اینترنتی برای یافتن پاسخ پرسش‌ها و ابهامات خود از پشت‌پردۀ حادثه‌ای که 12 سال از آن می‌گذرد، به ویکی‌پدیا مراجعه می‌کنند:



بیشتر این کاربران دانش‌آموز، دانشجو و سایر علاقمندانی هستند که خودشان این حادثه را تجربه نکرده‌اند.



بنابراین دانشنامه ویکی‌پدیا بی‌تردید سهم مهمی در شکل‌دهی افکارعمومی دارد، اما مسئله اینجاست که ویکی‌پدیا در کلیات و جزئیات، عیناً همان نسخه رسمی دولت آمریکا از این حادثه را بازگو می‌کند و انگار نه انگار که هیچ حقیقت بی‌چون و چرایی در این نسخۀ اعلامی به اثبات نرسیده است. ویکی‌پدیا به راحتی از آوردن دیدگاه‌های مخالف پرهیز کرده و فقط در چند خط ذیل تیتر "تئوری‌های توطئه" (!) نوشته:

«پس از 11 سپتامبر تئوری‌پردازان توطئه، حدس و گمان‌هایی ارائه کردند که دالّ بر وقوع این حادثه به دست سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، همدستان آن‌ها و یا حداقل با آگاهی آنان بود. این عده از صاحب‌نظران با وارد آوردن شبهات جدّی به شواهد اعلام شده در رسانه‌ها، از نشانه‌هایی مبنی بر انفجار داخلی ساختمان تجارت جهانی سخن می‌گویند. دانشمندان، پژوهشگران و طرفداران این تئوری سال 2005 خواستار شکل‌گیری گروه‌های جدید تحقیقاتی در این زمینه شدند.»

صفحه اصلی ویکی‌پدیا از ذکر توضیحات دیگر در این باره خودداری کرده و علاقمندان را به صفحه دیگری ("تئوری‌های توطئه 11 سپتامبر") ارجاع می‌دهد. همین جداسازی یعنی ویکی‌پدیا اصرار دارد دیدگاه‌های مخالفان، به هیچ وجه با سناریوی رسمی دولت آمریکا مخلوط نشود!


*** اخبار سانسوری، دهان به دهان نویسندگان و خبرنگاران می‌چرخند...

به نقل از سایت "آرشیو 911" در دسامبر 2013 چندين نماينده كنگره آمریکا مانند "والتر جونز" ( Walter B. Jones) و "استفان لينچ" (Stephen F. Lynch) به 28 صفحه از گزارش كميته مشترك اطلاعاتي آمريكا كه در سال 2002 درباره 11 سپتامبر منتشر شده بود، دسترسي یافته و در آن مستنداتي از ارتباط مستقیم دولت عربستان با حوادث 11 سپتامبر مشاهده کردند.


در این سایت آمده: صحبت از عناصر شرور نیست. هستۀ مرکزی حکومت عربستان سعودی با مظنونین حادثه که از اعضای القاعده بودند، لینک مستقیم داشتند. انتشار عمومی این 28 صفحه قادر است یک شبه خیلی چیزها را تغییر دهد! [New Republic, 8/1/2003]

واکنش جونز این بود: «من از مطالبی که خواندم، کاملاً شوکه شده‌ام. چیزی که بیش از همه برای من سنگین بود این بود که ما از کسانی سرخورده شده‌ایم که به آنان اعتماد داشتیم. نمی‌توانم چیزی بیشتر از این به شما بگویم، چون قسم خورده‌ام راجع به چیزهایی که می‌خوانم حرفی نزنم. ولی حسابی شوکه‌ام...»

این دو نماینده بلافاصله قطعنامه‌اي نوشتند و از دولت اوباما خواستند 28 صفحه مذكور را از رده‌بندي خارج كرده و اجازه دهد مردم آمریکا از حقیقت آگاه شوند، اما دولت اوباما نیز هم‌راستا با دولت پیشین ایالات متحده از این افشاگریِ خطرناک سر باز زد. لذا "جونز" و "لینچ" که تا پیش از این از حامیان سرسخت دولت بوش محسوب می‌شدند، بر پایۀ دروغ‌های لورفته در این گزارش، به منتقدان وی تبدیل شدند.

از همان سال 2001 تلاش‌های سیاسی- اطلاعاتی فراوانی صورت گرفت که ذهن، زبان و قلم محققین و پژوهشگران دنیا را از علل و چگونگی وقایع تروریستی 9/11 منحرف و غافل کند و در عوض آنان را به پرداختن هرچه بیشتر به نتایج 11 سپتامبر، خطرات امنیتی که ایالات متحده را تهدید می‌کند و سرانجام تصمیم‌گیری‌های دولتی آمریکا در استراتژی "مبارزه با تروریسم" معطوف و مشغول سازد.

با این وجود  دانشمندان رشته‌هاي مختلف از جمله فيزيك هسته‌اي، مهندسي تخريب و معماري، علوم سياسي و روابط بين‌الملل، مهندسي عمران و خلبانان با ارائه مستندات عيني گزارش‌هاي رسمي دولت  وقت به ریاست "جورج دبليو بوش" را زیر سؤال بردند.

علی‌رغم سانسورهای رسانه‌ای، 11 سپتامبر در این سال‌ها سوژۀ پرسروصدای کتاب‌ها و نشریات در سراسر دنیا شد و این روند همچنان نیز ادامه دارد.



حتی در عرصه فیلم و موسیقی هم به این سوژه پرداخته شده و می‌شود.

به طور کلی عملکرد 13 ساله دولت آمریکا در قبال حادثه 11 سپتامبر باعث شده تا میلیاردها انسان در جهان فقط همان اطلاعات گزینش شده‌ای از این حادثه را داشته باشند که واشنگتن بخواهد که بدانند. 

گزارش از طاهری

منابع:

http://www.gegenfrage.com/ron-paul-us-regierung-wusste-im-vorfeld-von-911/
http://freebeacon.com/politics/ron-paul-government-had-foreknowledge-of-911-terror-attacks/
http://www.heise.de/tp/artikel/41/41071/1.html
http://www.ae911truth.org/
http://stats.grok.se/de/latest90/Terroranschl%C3%A4ge_am_11._September_2001
http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks
http://principiis-obsta.blogspot.de/2013/10/der-11-september-2001-das-neue-pearl.html



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سادات
۱۳:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
اگر یازده سپتامبرو طراحی نمی کردن که با چه بهونه ای به کل دنیا حمله می کردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
اینهم یه دروغ بزرگ دیگه مثل هلو کاست یهودیاست
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۸:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
چهره جرج بوش در هنگامي كه به او خبر
برخورد هواپيماها به برج هاي دوقلو را مي دهند و او در حال بازديد از يك مدرسه نشان ميدهد نه تنها حاكي از ناراحتي عميق او نيست بلكه نشان دهنده موجي از رضايت ميباشد كه او را در باره نحوه ادامه سناريو در حال تفكر
نشان ميدهد. به عبارت ديگر چهره او نشان ميدهد كه او در مورد اين خبر پيش زمينه واضحي داشته اند و دانشمندان مي توانند در فيلم 11 سپتامبر نگاه اورا هنگام اطلاع يافتن از حادثه تحليل كنند و به نتايجي برسند كه بر خلاف توضيح ارايه شده در فيلم ميباشد. در آن هنگام آثاري از رضايت در چهره او قابل مشاهده است.
آخرین اخبار