یک مقام یمنی اعلام کرد حوثی‌ها برای رسیدن به توافق نهایی تضمین هایی از دولت یمن می خواهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه الجزیره، معاون وزیر فرهنگ یمن گفت: حوثی ها برای رسیدن به توافق نهایی تضمین هایی از دولت یمن می خواهند.

"عبدالهادی العزعزی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره آخرین وضع بحران سیاسی و امنیتی یمن گفت: مذاکره دولت یمن با حوثی ها برای دو روز به تعویق افتاده و این مسئله ناشی از  اختلاف نظر دو طرف درباره مسائل حاشیه ای است. دو طرف اختلافاتی درباره سازوکار توقف تحصن ها و درگیری ها در استان الجوف دارند. اختلاف اصلی این است که برادران حوثی از دولت یمن می خواهند در صورتی که این توافق امضا شود باید صنعا در اجرای این توافق تضمین هایی ارائه کند. محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرده است که اعتمادی به دولت ندارد.  حوثی ها ادامه تحصن را تضمینی برای اجرای این توافق می دانند. همچینن به نظر می رسد برخی از خواسته ها به صورت سری بوده که هنوز اعلام نشده است. حوثی ها در وضعی قرار دارند که می توانند فشارهای بیشتری بر دولت اعمال کنند چرا  که نیروهای خود را در پایتخت مستقر کردند.

به دلیل آنکه دو طرف درباره بخش های زیادی از خواسته های خود به توافق رسیدند و این مذاکرات ادامه خواهد یافت بعید است اوضاع بیش از این متشنج شود و توپ همچنان در زمین جنبش انصارالله قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوثی ، توافق ، تضمین ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار