عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: برای حضور در نمایشگاه ترکمنستان کمیته صادرات خدمات فنی و مهندسی برای ترکمنستان قرار است تشکیل شود و تا بیزنس پلان برای ترکمنستان تهیه شود حضور در این بازار صرفا فروش کالا نیست بلکه فروش دانش فنی است.

حسن کاظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نشست نمایشگاه ترکمنستان در راستای توسعه بازار صادراتی تشکیل شده تا  بتوانیم راهکارهایی را در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر با همفکری شرکت‌های سازنده ارائه دهیم. تا زمینه برای حضور در بازارهای صادراتی فراهم شود.

وی تصریح کرد: تا به امروز تلاش کردیم بازارهای صادراتی از جمله عراق، آذربایجان و ترکمنستان را شناسایی کنیم. البته با کشور عراق به دلیل برخی از مسایل در قالب انجمن هنوز موفق نشده‌ایم. نمایشگاه کشور آذربایجان فضای خوبی برای ارائه توانمندی هاست و توجیه اقتصادی خوبی برای شرکت ها دارد ولی به دلیل محدودیت پارسال نتوانستیم در نمایشگاه آذربایجان حضور پیدا کنیم و فرصت را از دست دادیم. شاید امسال بتوانیم تعداد شرکتها را به 12 شرکت برسانیم تا حضور در این نمایشگاه برای سازندگان توجیه اقتصادی داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: با توجه به مطالعات به عمل آمده در خصوص نمایشگاه ترکمنستان مطالعات نشان می دهد فضای خوبی برای شروع کار در این نمایشگاه وجود دارد. با توجه به اینکه ایران به ترکمنستان بدهکار است و ظاهرا بایستی بخشی از بدهی خود به طرف ترکمن را از طریق فروش کالا پرداخت خواهد کرد. البته این موضوع شش ماه پیش به انجمن سازندگان تجهیزات نفتی منعکس شده بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این نشست است که شرکتهای سازنده از این فرصت به عمل آمده برای حضور در نمایشگاه ترکمنسان به نحو احسن استفاده کامل را ببرند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: باید کمیته صادرات خدمات فنی و مهندسی برای ترکمنستان را تشکیل دهیم و تا بیزنس پلان برای ترکمنستان تهیه شود حضور در ترکمنستان صرفا فروش کالا نیست بلکه فروش دانش فنی است. باید روی پروژه‌ها کار کنیم تا نتیجه قابل قبولی از این نمایشگاه عاید سازندگان داخلی کشور شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار