ابوالقاسم طالبی در برنامه هفت:

ساخت آثار دفاع مقدس توفیق می‌خواهد / سینماگران مستقل از دولت فیلم نمی‌سازند

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما ساخت آثار دفاع مقدسی را یک توفیق دانست که شامل حال همگان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه هفت ویژه هفته دفاع مقدس ساعاتی پیش در اولین شب از ویژه برنامه خود میزبان ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما بود.

طالبی در ابتدای صحبت‌هایش با انتقاد از تجلیلش در جشنواره مقاومت گفت: محمد خزایی دبیر جشنواره مقاومت شخصی را نیافته تا از او تقدیر کند و در آخر برای تقدیر در جشنواره‌اش به من رسیده است.

وی افزود: درصد بالایی از مردم نگرش سیاسی دارند و پشت صحنه‌های سیاسی را به خوبی می‌شناسند و هر حرفی را در مورد سیاست باور نخواهند کرد.

این کارگردان در خصوص ویژگی آثار سیاسی در سینما عنوان کرد: تمامی آثار ساخته شده در سینمای ایران به نوعی سیاسی است و این سیاست است که تعیین می‌کند افراد چگونه فیلم بسازند اشخاصی که می‌گویند سیاسی نیستند تنها از مسئولیت شانه خالی می‌کنند تمامی افراد باید همانطور که تفکر و زندگی می‌کنند خود را به همان گونه نشان دهند و تظاهر نکنند زیرا تظاهر کردن در سینما منجر به نفاق و این نفاق در سینمای ایران منجر به تناقض می‌شود.

طالبی در خصوص دولتی بودن آثار سینمایی گفت: تمامی سینماگران که در سینمای ایران فیلم می‌سازند هرگز مستقل از دولت فیلمی نمی‌سازند؛ کسانیکه معتقدند سینمای ما سینمای نفتی یا تختی است بیایند و با نشان دادن تراز سینما الگویی برای ساخت به فیلمسازان نشان دهند.

وی ادامه داد: فیلمسازانی که فیلم‌های سیاسی می‌سازند تفکرشان ضدانقلابی نشان دادن آن جامعه نیست بلکه نشان دادن واقعیت‌های جامعه برای اصلاح و نه به جهت به چالش کشاندن مردم است در واقع هدفشان آن است که مردم چالش را بفهمند و مردم ومسئولان را متوجه آن چالش کنند.

این کارگردان در خصوص آثار دفاع مقدسی اظهار داشت: ساخت آثار دفاع مقدس نیازمند توفیق است که شامل حال همه فیلمسازان نمی‌شود، فیلمسازان باید مخلصانه پای هدفشان بمانند و واقعیت‌ها را به تصویر بکشند.

وی افزود: سینمای دفاع مقدس و ساخت اثری که بتواند به درستی واقعیت‌ها را به تصویر بکشد؛ برای شهدایی که همه چیزشان را برای حفظ کشورشان داده‌اند، توفیق می‌خواهد. اگر اخلاصی در کار وجود نداشته باشد کار برکت نداشته و منجر به الگوسازی در جامعه نمی‌شود.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سلام
اگر آقاي طالبي ابتدا دكمه لباسشان را مي بستند در برنامه صدا و سيما بهتر بود. تا نظر بدهند.
آخرین اخبار