معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: آستان قدس رضوی بالاترین سطح کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی را در میان اماکن متبرکه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه «حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) در اوج فعالیت‌های فرهنگی در جهان اسلام قرار دارد»گفت: آستان قدس رضوی به فعاليت‌هاي فرهنگي متنوع و گوناگون اسلامی، سمت و سو و جهت واحدی در راستای نشر معارف رضوی داده، که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در مجموعه حرم مطهر، زمينه لازم و مطلوب جهت رشد و تعميق روح معنوي و ارزشهاي اسلامي را برای زائران این بارگاه مقدس فراهم آورده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اهمیت دانستن تجربیات فرهنگی آستان قدس رضوی، به اقدامات و فعالیت‌های وسیع‌ مجموعه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اشاره و بر لزوم الگوبرداری از این اقدامات و فعالیت‌های گسترده در مسجد مقدس جمکران تاکید کرد.

اوافزود: توسعه و عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، اولویت اصلی ما در مسجد مقدس جمکران است و تنوع اقدامات فرهنگی و توجه به نیاز مخاطبان از اصول مدنظر تولیت آن مسجد می‌باشد، بنابراین ما خواستار کسب تجربیات آستان قدس رضوی در این زمینه هستیم.

تکیه‌ای در باره فرهنگ اصیل اسلامی گفت : داشتن فرهنگ مبتنی بر دین مبین اسلام و آموزه‌های قرآنی بهترین فرهنگ و هویت برای جوامع بشری است و فرهنگ اسلامی برخلاف فرهنگ مادی یک فرهنگ انسانی است که بر اساس نیازها و تمایلات واقعی بشر و اهداف متعالی طرح ریزی شده است.

وی افزود: در همین راستا داشتن یک فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های الهی و نیازهای واقعی انسان را از گزند انحرافات، ناکامی‌ها و آسیب‌ها حفظ می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.