وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد هواپیماهای جنگی فرانسه از امروز صبح به منظور حملات احتمالی به مواضع تروریست‌های داعش، در حال پرواز برفراز عراق هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لو دریان وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد هواپیماهای جنگی فرانسه پنجشنبه صبح به منظور حملات احتمالی به مواضع شبه‌نظامیان داعش، در حال پرواز برفراز عراق هستند.

لو دریان به رادیو خصوصی آر تی ال گفت: "در این لحظه که من صحبت می کنم (کمی پیش از ساعت شش به وقت گرینویچ)، هواپیماهای فرانسوی در آسمان عراق هستند و احتمالا حملاتی انجام خواهند داد اگر حمله نکنند مکان‌هایی را که اهداف فردا خواهند بود، شناسایی خواهند کرد"

وزیر دفاع فرانسه این اظهارات را یک روز پس از اعلام خبر گردن زدن یک گروگان فرانسوی در الجزایر به دست گروه جندالخلافه که می گوید وابسته به داعش است، بیان کرد.

اعدام این گروگان احساسات فرانسوی‌ها را برانگیخت و خشم و انزجار بین المللی را به دنبال داشت.

جنگنده‌های رافال فرانسه از یک هفته پیش مشغول عملیات شناسایی بر فراز عراق هستند اما تاکنون رسما فقط یک بار اقدام به حمله کرده‌اند. هواپیماهای فرانسوی جمعه یک انبار تدارکاتی شبه‌نظامیان داعش را هدف قرار دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار