دکتر صابری نیا با بیان اینکه 60 درصد تماس‌ها با اورژانس 115 مزاحمت است، گفت: متاسفانه قوانین محکم برای برخورد با مزاحمین وجود ندارد.

دکتر امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس 115 گفت: طبق آمار 60 درصد تماس‌ها با اورژانس مزاحمت است که متاسفانه یکی از معضلات در اورژانس پیش بیمارستانی است که با درخواست های نا‌به جا و اطلاعات نادرست باعث ایجاد و حوادثی می‌شوند که می تواند به جامعه و فردی که واقعا احتیاج به کمک دارد آسیب بزند.

وی دلیل این مزاحمت را عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه قوانین محکم برای برخورد با این مزاحمین وجود ندارد در مشهد تا حدودی توانسته ایم با همکاری قوه قضاییه با این مزاحمت‌ها برخورد کنیم ولی در کل قوانینی برای برخورد قطعی نداریم که با کسانی که از تلفن ثابت تماس می‌‌گیرند، برخورد شود.

صابری نیا اظهار داشت: مکاتباتی با دفتر حقوقی وزارت بهداشت و قوه قضاییه صورت گرفته است تا بتوانیم قوانینی را برای برخورد با این مزاحمین ایجاد کنیم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.