محمد رضا فروزان درجریان بازد معاون وزیر نیرو از سدهراز درآمل گفت : یکی ازاین پروژه های آبرسانی به شهرهای گروه الف بود که از کارهای انجام شده را مورد بازدیدی خود قرادادند وتوضیحاتی داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری محمد رضا فروزان درخصوص آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران ادامه داد : آبرسانی به شهرهای گروه الف از سد البرز چیزی در حدود 33میلیون مکعب آب رادرسال برای شهرهای بابل امیرکلا بابلسر وفریدونکنار وروستاهای که درمسیر خط انتقال آب قراردارند انجام می شود .

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران بیان داشت : حدود 29 کیلومتر خط اجراشد ومابقی پیمانکار انتخاب شد که درحال اجرا هستیم .

فروزان اضافه کرد : درمسیر خط انتقال تصفیفه خانه ای 5/1 متر مکعب دیده شده که درحال انتخاب پیمانکارهستیم تابتوانیم آب راپس از تصفیه دراختیار مردم شهرهای گروه ا لف قراربدهیم.

وی خاطرنشان کرد : میزان اعتباراتی که این پروژه نیاز دارد درسالجاری حدود 39 میلیارد تومان است که مرحله به مرحله تخصیص داده می شود و برنامه زمان بندی پروژه حدود 3 سال می باشد درصورتی که اعتبارات داده شود.

وی با اشاره به تهیه طرح جامع آب شرب استان برای کلیه شهرهای و روستاهای استان گفت : رویکرد شرکت آب منطقه ای مازندران جهت تأمین آب شرب در سال های اخیر تغییر کرده و به مرور انشاء ا... اتکا استان از آب زیر زمینی کاهش و به سمت آب سطحی یعنی تأمین آب شرب از طریق سدها تغییر می کند که در این زمینه هم اکنون سه طرح مهم شامل تأمین آب شرب شهرهای رامسر کتالم و سادات شهر از سد میجران ، تأمین آب شرب شهرهای گروه الف مازندران ( بابل ، بابلسر ، فریدونکنار ، امیر کلا و روستاها و شهرکهای مسیر ) از سد البرز و تأمین آب شرب شهر ساری از سدی شهید رجایی در دست اجرا است که این طرح ها بین 25 الی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فروزان یادآورشد : در طرح جامع آب شرب استان که نیاز آب شرب در افق 1425 و 1440 پیش بینی شده است استان به 9 زون یا منطقه تقسیم شده و انشاءا... با ایجاد مجتمع های آبرسانی شهری و روستایی تأمین آب مورد نیاز مردم از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء خواهد یافت.


انتهاي پيام/ش

برچسب ها: ساری ، شهر ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.