وی با بیان اینکه در حوزه تولید فرار مالیاتی وجود ندارد، مطرح کرد: در نقاط محروم برای سرمایه گذاران بر حسب منطقه 10 تا 20 سال معافیت مالیاتی درنظر گرفت.

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت:با وجود رکود در حوزه تولید و خارج شدن کشور از رکود، باید در قانون نظام جامع مالیاتی تجدید نظر شود، البته مراحل نهایی آن در حال سپری شدن و کاملا به این موضوع پرداخته شده است.
 
وی در ادامه افزود: در قانون نظام جامع مالیاتی به ویژه برای افرادی (تولیدکنندگان) که در کالاهای الویت دار و اساسی سرمایه گذاری می کنند، صورت می گیرد.  
 
رجبی با بیان اینکه می توان برحسب موقعیت جغرافیایی معافیت مالیاتی درنظرگرفت، عنوان کرد: در بعضی مناطق مالیات از زمان بهره برداری وصول می شود و  تخفیف ها و معافیت ها در نقاط محروم برای سرمایه گذاران بر حسب منطقه 10 تا 20 سال معافیت درنظر گرفته می شود.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد: در وصول مالیات از تولیدکنندگان باید تسهیلاتی را در نظر بگیریم تا کمک کند به رونق تولید در کشور و همچنین انگیزه تولیدکنندگان را افزایش می دهد و درنتیجه بالطبع خودکفایی در تولیدات کالاهای کشور صورت خواهد گرفت.  
 
وی تاکیدکرد: در حوزه تولید فرار مالیاتی وجود ندارد، در واقع تولیدکنندگان شفافیت مالیاتی دارند، اما در حوزه صادرات و واردات و واسطه گری فرار مالیاتی صورت می گیرد.  
 
رجبی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید گردش اقتصادی کشور را به طرف شفاف سازی هدایت کرد،افزود: در کل برای جلوگیری از فرار مالیاتی، باید در بسیاری از مواردی که شفافیت وجود ندارد، ساز و کارهایی اندیشید.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: باید قدم هایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برداشته شود، که قانون جامع مالیاتی یکی از قوانینی است که به شفافیت اقتصادی در کشور کمک خواهد کرد .
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مالیات ، شفافیت ، تولید ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار