نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار، متروپل منطقه اقیانوسی ایران و جنبه فرامنطقه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، یعقوب جدگال در جمع سرمایه‌گذاران استان اظهار کرد: بندر چابهار دارای موقعیت ترانزیتی بسیار مناسب در منطقه است که وجود شبکه گسترده حمل و نقل و ناوگان کارآمد و مناسب در مقایسه با کشورها همجوار ویژگی آن را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم چابهار در ادامه اظهار کرد: تجارت و روابط ترانزیتی هند با روسیه و آسیای میانه و افغانستان از خصوصیات بین‌المللی این بندر است.

وی تصریح کرد: بندر چابهار در فرایند توسعه است و با توسعه این بندر تمامی مزایای بالقوه به بالفعل تبدیل خواهند شد.

جدگال گفت: محور ترانزیتی چابهار شامل مجموعه بندری چابهار و شبکه راه‌های زمینی است که از بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و بعد از عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند، گناباد، تربت حیدریه و مشهد از یک سو به سرخس و از طرف دیگر به نقاط مرزی لطف‌آباد و باجگیران، در استان خراسان منتهی می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت جغرافیایی منطقه آزاد چابهار به گونه‌ای است که می‌تواند تامین کننده اصلی کالا و مواد اولیه مورد نیاز کشور باشد و از هزینه‌های فراوان و حمل و نقل شناورها به خلیج فارس و ترانزیت از کشورهای جنوبی خلیج فارس بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار آمادگی واگذاری زمین و مشوق برای سرمایه‌گذاران را دارد و دولت نیز حمایت‌های ویژه‌ای را در این رابطه در دستور کار خود قرار داده است.

انتهاي پيام/س

منبع:ايسنا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.