در زمانی که دولت آمریکا برای جنگ‌های ویرانگر و مبارزه با تروریست های ساخته دست خود در عراق و سوریه، میلیاردها دلار هزینه می کند، صرف تنها چند ملیون دلار برای نابودی وبای جدید، با نام "ابولا" که تمام بشریت را تهدید می‌کند را محطاطانه بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ در زمانی که دولت آمریکا برای جنگ‌های ویرانگر و مبارزه با تروریست‌های ساخته دست خود در عراق و سوریه، میلیاردها دلار هزینه می کند، صرف تنها چند میلیون دلار برای نابودی وبای جدید، با نام "ابولا" که تمام بشریت را تهدید می کند را محتاطانه بررسی می‌کند؛ در این رابطه، در مقاله‌ای در سایت ورلد نیوز آمده:
مردم آمریکا با سکوت به طرح اوباما در مبارزه با ویروس ابولا که هزینه بر توصیف شده، اذعان کرد؛ اوباما از اختصاص 763میلیون دلار و موظف کردن 3000 نیرو برای مشارکت در کاهش شدت مرضی که به سرعت در غرب آفریقا منتشر شده و 2400نفر را کشته، خبر داده است.

علی رغم لزوم تسریع در عملیات کمک رسانی، جهت تضمین پشتیبانی و سلامت شهروندان آمریکایی، طرح اخیر اوباما در این خصوص، کافی نیست.

این نویسنده اشاره می کند که اوباما، خطر مسافرت‌های هوایی تجاری آمریکا و غرب آفریقا جهت جلوگیری از انتشار ویروس به کشورش را به حساب نیاورده است؛ تا کنون، 220000 ویزا برای افرادی غرب آفریقا صادر شده که به آنها اجازه ورود به آمریکا را می دهد؛ این به چه معناست؟

 این نویسنده می افزاید: سازمان بهداشت جهانی و سران دولت های غرب آفریقا، به تصمیم ممنوعیت مسافرت به و از این کشورها اعتراض کرده اند و گفته اند که تصمیمی این چنینی، اقتصاد این دولت ها را فلج می کند؛ ولی ظاهرا اوباما، فراموش کرده که باید از مردم خود حمایت کند؛ بویژه آنکه این ویروس به سرعت در حال انتشار است و احتمال انتقال ویروس ابولا از افرادی که به این کشور مسافرت می‌کنند، افزایش می‌یابد. 

نویسنده ادامه می‌دهد: بازرس عمومی وزارت امنیت داخلی آمریکا، کتابچه ای را منتشر کرده که در آن، چگونگی مقابله با بیماری و جلوگیری از خطر انتشار آن، از طریق توجه به نظافت و تعویض مستمر کیسه های بیمارستان ها به خاطر ترس از احتمال آلودگی آن به ویروس را توضیح می دهد و از بروز هرگونه اشتباه به هنگام مقابله با ویروس برحذر می دارد؛ چرا که این اشتباه ممکن است به زندگی بیمار و کارکنان بیمارستان، خاتمه دهد که این امر، بر ضرورت پایبندی دولت به پیگیری اقداماتی که از انتشار این بیماری جلوگیری می کند، برای تامین حمایت های لازم از شهروندان آمریکایی تاکید می نماید؛ در همین حین، این گزارش اطلاعات مهم و خطرناکی منتشر کرد که روشن می سازد، بیشتر لباس‌های محافظت کننده و داروها ممکن است فاسد باشد و یا این که چیزی از زمان انقضای آن باقی نمانده باشد.

این نویسنده گفته، نیروهای امنیتی آمریکا که به خدمه پزشکی منتشر در مناطق الوده به بیماری ابولا نیز، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و هیچکس نگران آن نیست که این نیروهای امنیتی، لباس مناسب و تجهیزات پیش گیرانه در اختیار نداشته باشند.

سوال مهمی که مطرح می باشد این است که آیا مبتلایان به این بیماری زنده خواهند ماند، یا اینکه مرگ، از خدماتی که دولت هایشان برایشان در نظر دارند، زودتر بدانها خواهد رسید؟

این نویسنده در پایان می نویسد: مسئولیت و بار سنگین خسارت‌های ناشی از این بیماری بر عهده وزارت دفاع آمریکاست و شاید مبلغ اولیه 500میلیون دلاری که از منابع مالی حوادث غیر مترقبه تامین می‌شود، به بودجه مبارزه با ابولا که از زمان به عهده گرفتن وزارت دفاع امریکا، مسوولیت مقابله با تهدید تروریستی داعش، خطرناک ترین تهدید به شمار می رود، تبدیل شود.

علی رغم افزایش نگرانی ها از انتشار این بیماری، اعضای کنگره بر طرح اوباما در خصوص مبارزه با ابولا موافقت کرده اند و بلکه خواستار بودجه بیشتر برای جلوگیری از انتشار آن شده اند؛ این در حالی است که این اقدام هم، امنیت و مصونیت آمریکایی ها از خطر ابتلا به این بیماری را تضمین نمی‌‌کند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار