در بسیاری از کشورها و از جمله در کشورمان، سهم بخش بهداشت و درمان از بودجه عمومی و تولید ناخالص ملی بسیار کم و کمتر از 10 درصداست.

حسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از جمله مهمترین موارد و موضوعات در بخش بهداشت و درمان، چگونگی تامین منابع مالی از راه صحیح آن و کاهش فشار بر روی مردم است.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم منابع بخش بهداشت و درمان باید از منابع عمومی و مالیات‌ها تامین شود، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها وضعیت به این صورت نیست و درصد بالایی از مخارج حوزه سلامت به صورت مستقیم توسط افراد بیمار و خانواده آنها پرداخت می‌شود.

مهدوی‌نیا گفت: در بسیاری از کشورها و از جمله در کشورمان، سهم بخش بهداشت و درمان از بودجه عمومی و تولید ناخالص ملی بسیار کم و کمتر از 10 درصد است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه سلامت به ویژه روش‌های نامناسب تامین مالی، باید سهم بخش بهداشت و درمان از تولید ناخالص ملی و بودجه عمومی کشور افزایش یابد.

مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: وقتی تخصیص منابع در حوزه سلامت به مقدار کافی صورت گیرد، در آن صورت تعرفه‌های درمانی به طور مناسب در نظر گرفته می‌شود و فشارها بر روی مردم برای پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار