خبر تو خبر/

عصرانه وحدت با چاشنی وزرا/ از موجودات فضایی تا فضای رانتی پراید!

تو بسته خبر تو خبر این هفته، از "لانه جاسوسی" رد شدیم و سوار بر پراید فضایی، خودمان را به پای نهال ائتلاف رساندیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، خیلی زود به سومین بسته "خبرتوخبر"رسیدیم. 

امروز یه کوچولو تنوع خبریمون پایین اومده و بو، شکل، مزه و... بسته این هفتمون انتخاباتیه انتخاباتیه!  
 
امروز هم طبق سنوات گذشته! از وحدت اصولگرایان شروع می‌کنیم.
 
عصرانه وحدت با چاشنی وزرا

عصر روزشنبه (19 مهر)، اصولگرایان همایشی را به بهانه "عید سعید غدیر"، با عنوان "جشن بزرگ ولایت" و به دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین "سید رضا تقوی"، در سالن همایش‌های آمفی‌تئاتر "لانه جاسوسی" برگزار کردند.

همه بودند؛ از حزب "مؤتلفه اسلامی" گرفته تا "جبهه پایداری". از کسانی که حتی سعی می‌کردند تا پیش از این درباره وحدت اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مصباح، محتاطانه صحبت کنند تا کسانی مثل "حمیدرضا رسایی" که مواضعشان در قبال این موضوع از روز هم روشن‌تر است.

"محسن رضایی"، "حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فر"، "محمدرضا باهنر"، "احمد توکلی"، "الیاس نادران"، "مرتضی نبوی"، "علی‌اکبر ولایتی"، "محمدباقر قالیباف" و "امیر محبیان"، از جمله شخصیت‌های شاخصی بودند که در همایش همگرایی اصولگرایان، غایب بودند.

صحبت‌های مهم و گاه قابل تأملی از سوی برخی چهره‌های اصولگرا، در حاشیه این همایش، مطرح شد.
 
گزیده صحبت‌ها:

*حجت‌الاسلام والمسلمین "سید رضا تقوی": در ابتدای کار، بعضی‌ها به من می‌گفتند، شما در پشت صحنه با چه کسی بسته‌اید که جلسات همگرایی اصولگرایان را برگزار می‌کنید و من به آن‌ها می‌گفتم، جلسات وحدت اصولگرایان پشت و رو ندارد و ما با هیچ کس نبسته‌ایم.

وی گفت: گزارشات مربوط به وحدت اصولگرایان را تقدیم به آیت‌الله مصباح‌یزدی می‌کنیم.

*"حسین قدیری ابیانه"(سفیر اسبق ایران در ایتالیا): وحدت به این معنی نیست که حتما آیت‌الله مصباح نظر دیگری را بپذیرد. در انتخابات سال 92، اصولگرایان همدیگر را تضعیف کردند.
 
*"غلامعلی حداد عادل"(رئیس فراکسیون اصولگرای مجلس)، در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال همگرایی اصولگرایان، با بخشی از اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره مجلس، گفت: بالاخره خط قرمزهایی وجود دارد ، و این خط قرمزها مربوط به جریان فتنه می‌شود که اگر این خط قرمز را رعایت کنیم، همه کسانی که نظام را قبول دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

*"حسین فدایی"(دبیر کل جمعیت ایثارگران): نباید تنگ نظر باشیم و در مرحله اول باید از لحاظ گفتمانی وحدت حاصل شود و اگر وحدت گفتمانی ایجاد شود؛ به تبع آن وحدت سیاسی نیز شکل می‌گیرد.

*"روح‌الله حسینیان"(عضو جبهه پایداری): در جریان همگرایی اصولگرایان، باید اصولی که سازمان اصولگرایی را تشکیل می‌دهد؛ مشخص و رعایت شود تا اصولگرایان مجبور به وحدت شوند.

*"محمد‌نبی حبیبی"(رئیس حزب مؤتلفه اسلامی): کافی است در یک حوزه انتخابی رقیب ما یک نامزد داشته باشد و ما دو نامزد، در این صورت حتی اگر رأی بیشتری نیز داشته باشیم، قافیه را واگذار خواهیم کرد.

از همه این صحبت‌ها که بگذریم، سوژه‌ای که بیش از همه در این همایش، نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد؛ حضور پر رنگ "احمدی‌نژادی‌ها" بود. "حمیدرضا حاجی‌بابایی"، "علی سعیدلو"، "سید محمد حسینی"، "جواد شمقدری"، "صادق محصولی" و "کامران دانشجو"، از جمله وزرای کابینه محمود احمدی‌نژاد بودند که در این همایش حضور داشتند.

"حسین کنعانی‌مقدم" (دبیرکل حزب سبز) درباره حضور پر رنگ وزرای دولت سابق در همایش وحدت اصولگرایان به "باشگاه خبرنگاران"، گفت: به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد منتظر به ثمر نشستن درخت ائتلاف است تا بتواند از میوه آن استفاده کند.

وی اظهار داشت: احمدی‌نژاد منتظر است که نتیجه این ائتلاف چه خواهد شد تا ببیند آیا برای حضور مجدد وی در عرصه سیاست، حمایت خواهد شد یا خیر. 

دیدار اضلاع وحدت

سایت تحلیلی - خبری "مثلث" نوشت: آیت‌‌الله "مصباح‌یزدی"، رئیس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره)،‌ آیت‌الله "موحدی‌کرمانی"، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله "یزدی" رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

قرار است در این جلسه مشترک که در روزهای آتی برگزار می‌شود درباره مباحث همگرایی و وحدت اصولگرایان صحبت شود.

اصلاح‌طلبان رنگ و لعاب‌دار

"کاظم جلالی" (رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) در جلسه شورای عمومی اتحادیه "انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل" که یکشنبه (20 مهر) برگزار شد؛ از جذب برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و وجود یک سری تنگ‌نظری‌ها در جریان اصولگرایی، صحبت کرد.

گزیده صحبت‌های جلالی:

*حالا اشکال دارد شما حتی اگر کسانی، رنگ و لعاب اصلاح طلبی هم دارند، اما اصلاح‌طلبی‌شان، اصلاح‌طلبی مبتنی بر ارزش های دینی است؛ مثلا آقای "پزشکیان"، فردی فوق‌العاده ارزشی است. زندگی‌شان را من مطمئنم از خیلی از اصولگرایان، اصولگرایانه‌تر است. چطوری ما بگوییم، نه تو نیستی؟ حالا این یکی از آن نگاه‌های جاهلی نیست؟ ما برای همین انقلاب نکردیم که این طوری همدیگر را نگاه کنیم.

*آن چیزی که من می‌فهمم این است که در داخل اصولگرایی یک سری تنگ نظری‌ها وجود دارد که باید تکلیفشان مشخص شود. آن‌ها فقط خودشان را اصولگرا می‌دانند و هر کسی نقدی کرد دیگر اصولگرا نیست و از دایره اصولگرایی دور می‌شود.

*از هیچ چیزی برای خودمان کاسبی نکنیم. ما می‌گوییم همدیگر را حذف و خراب نکنیم. مثلا روز 22 بهمن، رئیس مجلس را با مهر بزنیم، آیا اصولگرایی است؟ اگر اصولگرایی است باید تعطیلش کنیم.

*وقتی خواستند سفارت انگلیس را بگیرند، ما گفتیم این کار را نکنید. آن وقت ما شدیم غیر. رفتند گفتند ما می‌خواهیم لانه جاسوسی دوم را ایجاد کنیم. قبل از هر حرکتی باید از شرایط بین‌المللی دربافتی داشته باشیم؛ از ابزارهای غلط استفاده نکنیم.

از هیچ چیزی برای خودمان کاسبی ایجاد نکنیم. ما می‌گوییم هم‌دیگر را حذف و خراب نکنیم. مثلا روز 22 بهمن رئیس مجلس را با مهر بزنیم آیا اصولگرایی است؟ اگر اصولگرایی است باید تعطیلش کنیم. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930720001162#sthash.7yQNPHbG.dpuf
در امتداد انتخابات

علاوه بر اصولگرایان، دوستان اصلاح‌طلب هم در هفته‌ای که گذشت، دست به برگزاری همایشی برای دور هم بودن، زدند. این همایش از سوی حزب نیمه منحله "اعتماد ملی"، با عنوان "امتداد اعتماد"، برگزار شد.

گویا اصلاح‌طلبان دوست ندارند، قصه تلخ تشتت آراء در سال 84 را دوباره تجربه کنند؛ چرا که خوب می‌دانند؛ آزموده را آزمودن خطاست. تجربه‌ای که باعث شد صندلی ریاست جمهوری به شهردار وقت تهران برسد.

این تلخی تجربه را می‌توان در صحبت‌های حجت‌الاسلام "محسن رهامی"(دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین) به خوبی حس کرد. آنجا که گفت: تجربه سال 84 برای اصلاح‌طلبان، درس بزرگی بود که با وجود داشتن اکثریت، به علت رعایت نکردن قواعد بازی، شکست خورد.

"الیاس حضرتی"(مدیر مسئول روزنامه اعتماد)، از دیگر مدعوین حاضر در این همایش بود. وی در لا‌به‌لای صحبت‌های خود، یادی هم از شیخ خانه نشینشان کرد و گفت: حالا بعد از گذشت 35 سال از انقلاب، ما از بزرگان گله‌مند هستیم که بنیانگذاران این حزب نمی‌توانند در این مجلس حضور پیدا کنند. آقای "کروبی" کم برای انقلاب فداکاری کردند؟

یارگیری آقای "بهاری" در خزان تنهایی
 
"سعید لیلاز"(عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران) در گفتگو با پایگاه خبری "نامه نیوز" از نوع تعامل اصلاح‌طلبان با رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت. صحبت‌های لیلاز دقیقا عکس آن چیزی است که هفته گذشته "عبدالرضا داوری"، از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، درباره نزدیکی جریان اصلاح‌طلبی با شهردار اسبق تهران عنوان کرده بود.

گزیده صحبت‌های لیلاز:

*احمدی‌نژاد نماینده یک جریان سیاسی است و ورود مجدد وی به عرصه سیاست در کشور را اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای نمی‌دانم؛ چرا که وی همچون دیگران، اهداف و نظریات خاص خود را دارد.

*اردوگاه اصلاح‌طلبان در کشور، هیچ علاقه‌ای به همکاری با محمود احمدی‌نژاد ندارند.

*این امکان وجود دارد که محمود احمدی‌نژاد از طریق نسل جدید اصلاحات و با طرح شعارهای جدید و نو، بتواند از طیف‌های مختلف جامعه، به دنبال یارگیری برای شرکت در انتخابات باشد.
 
محتاج احمدی نژاد نیستیم!

"زهره طبیب‌زاده"، نماینده "مجلس شورای اسلامی" و عضو "جبهه پایداری"، در گفتگوی تفصیلی با "باشگاه خبرنگاران"، از محتاج نبودن پایداری‌ها به احمدی‌نژاد گفت. از توجه مردم عادی به منافع آنی خود و مخالفت آیت‌الله مصباح با وحدت‌های تاکتیکی.

گزیده صحبت‌های طبیب‌زاده:

* اگر کسی نسبت به ولایت اما و اگر داشته باشد و 10 روز خانه‌نشینی کند و در مقابل دیدگاه ولایت بایستد، جبهه پایداری هیچ گونه حمایتی از این فرد نخواهد کرد. متأسفانه آقای احمدی‌نژاد، کارنامه ولایت‌مداری قابل توجه و قابل قبولی را از خود ارائه نکردند.

*من پیروزی دکتر روحانی را در انتخابات سال 92، ناشی از شکست اصولگرایان نمی‌دانم. رأی مردم به دکتر روحانی به دلیل جناح‌بندی‌های رایج سیاسی نبوده است. بسیاری از مردم انتصاب دکتر روحانی را به جریان اصلاح‌طلب قبول ندارند.

*در سال 84، چون جامعه می‌دید که عده‌ای آقازاده برای خودشان حاشیه امن درست کرده‌اند و به سوء استفاده از جایگاه خود مشغول‌اند و با توجه به شعارهای آقای احمدی‌نژاد مبنی بر تحقق عدالت اجتماعی، مردم به ایشان اقبال نشان دادند.

*متأسفانه در جریان انتخابات مجلس نهم، وحدت میان جبهه متحد اصولگرایان، در داخل مجلس، تبدیل به دو جریان فکری شد. برای جلوگیری از این شکاف‌ها، آیت‌الله مصباح همواره، وحدت بر اساس اصول و مبانی اصولگرایی را مطرح کرده‌اند.
 
از آب معدنی تا نخاله‌های ساختمانی!
 
حجت‌الاسلام "مجتبی ذوالنور"(مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه) در گفتگو با هفته‌نامه "صبح صادق" ناگفته‌های جالبی را از حوادث بعد از انتخابات سال 88 مطرح کرد.

گزیده صحبت‌های ذوالنور:

*دانشگاه آزاد در سراسر کشور اعلام کرده بود اگر دانشجویان و استادان در روز 9 دی غیبت کنند تا در راهپیمایی حضور یابند، از دانشگاه اخراج می‌شوند!

*دانشگاه آزاد با این شبکه بزرگ کشوری‌اش، در فتنه 88 وانت‌بارهای بغل‌نویسی‌شده دانشگاه آزاد به اندازه ظرفیتی که می‌توانند حمل کنند، آب‌ معدنی با خود می‌آوردند و بین فتنه‌گران توزیع می‌کردند.

*معتقد نیستم اتفاقی که در 9 دی افتاد، به ‌واسطه حضور کسانی بود که به احمدی‌نژاد رأی دادند. رسانه‌های بیگانه در هشتم و نهم دی، برآورد 40 میلیون نفری از جمعیت این راهپیمایی را داشتند، در صورتی که احمدی‌نژاد به‌عنوان نامزد پیروز، 24 میلیون رأی به دست آورده بود.

*اگر چند روز پیش از فتنه، خیلی‌ها به مصالح ‌فروشی‌ها و چوب‌ فروشی‌ها در تهران و شهرهای اطراف تهران مثل کرج مراجعه می‌کردند تا برای نمونه دسته‌بیل! بخرند، بعضی‌ نداشتند چون از پیش توسط عده‌ای خریداری و انبار شده بود. همچنین نخاله‌های ساختمانی را که می‌باید از شهر خارج می‌شد شبانه در نقاطی مشخص تخلیه می‌کردند.

فضای رانتی پراید!
 
سایت خبری - تحلیلی"تابناک" نوشت: "محمدرضا باهنر"(دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین)  در افتتاحیه سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکار در صنعت نفت، اظهار داشت: ما موجود زنده را به فضا فرستادیم و زنده برگرداندیم اما پراید را هنوز نتوانسته‌ایم درست کنیم. یکی از دلایلش این است که همه ما رانت‌خوار نفت شده‌ایم و از خصوصی تا دولتی و از پولدار تا مستضعف همه به دنبال رانت هستند.
 
 
نامه‌ نمایندگان مجلس به قاضی "مقیسه"  
 
خبرگزاری "تسنیم" نوشت: "رضا آشتیانی"، "احمد امیرآبادی"، "احمد توکلی"، "اسماعیل کوثری"، "الیاس نادران"، "حسین نجابت" و "محمد دهقان"، 7 نماینده مجلسی بودند که با نوشتن نامه‌ای به "محمد مقیسه"، قاضی پرونده "مهدی هاشمی"، خواستار علنی شدن جلسات دادگاه این متهم، شدند.
 
در متن این نامه چنین آمده است:

در این پرونده، اتهاماتی متوجه فرزند یکی از مقامات با سابقه انقلاب اسلامی شده است. مردم حق دارند با کسب اطلاع به موقع از متن کیفر خواست و دفاعیات متهم، در این مورد که این اتهامات تا چه اندازه درست یا نادرست است، به داوری بنشینند.

حساسیت مردم در این زمینه، احترام برانگیز است. یکی از آفات غیرعلنی کردن دادگاه و سکوت اجباری رسانه‌ها چنان که عرض شد، طرح دعاوی مبهم از سوی طرفداران متهم است.
 
دو برادر
 
"احمد ناطق‌نوری" در گفتگو با خبرگزاری "فارس"، از تصمیمات برادر کوچکترش برای حضور در انتخابات مجلس دهم، گفت.
 
گزیده صحبت‌های ناطق‌نوری:
 

*وی درباره جلسات اصلاح‌طلبان با "علی‌اکبر ناطق‌نوری"، گفت: این دید و بازدید‌ها و اصرار درخواست‌ها همچنان ادامه دارد اما هنوز ایشان جواب مثبت نداده است.
 
*من نمی‌توانم حدس بزنم که ایشان چه کار خواهد کرد چرا که ایشان از لحاظ موقعیت سیاسی اجتماعی از من برتر است، درست است که من برادر بزرگتر ایشان هستم ولی ایشان برای من سمت مولایی دارد و ما مرید و ایشان مراد ماست.

*ریاست ایشان در مجلس پنجم طوری بود که اصلاح‌طلبان تمایل زیادی به همکاری با ایشان داشتند؛ چون یکطرفه پیش نرفت و از ابتدا سعی کرد با همه جناح‌ها برخورد ملاطفت‌آمیزی داشته باشد.

به پایان سومین بسته "خبرتوخبر" رسیدیم.

نظراتتون به دستمون رسید. سعی می‌کنیم تا اونجایی که بشه، بهشون جامه عمل بپوشونیم.

به خدای بزرگ می‌سپاریمتون...یاحق 

* گزارش از حسام رضایی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار