با حضور 70 عالم مشهور کشور یمن، همایش فی رحاب الامام علی(ع) در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این همایش گفت: این همایش با سه محور برافراشتن پرچم وحدت اسلامی و مبارزه با گروههای تکفیری و داعش، مبارزه با رژیم صهیونیستی و بررسی مبارزه مردم انقلابی یمن برگزار می ‌شود.

حجت‌ الاسلام محسن قمی با بیان اینکه امنیت اسرائیل دچار تزلزل شده است افزود: مبارزه با اسرائیل هدف مشترک تمامی کشورهای اسلامی است.

وی خطاب به علمای حاضر در این همایش گفت: آنچه شما علما را به این همایش آورده رمز مشترک شما برادران اهل تشیع و تسنن است، این رمز وحدت چیزی جز ولایت علی‌بن‌ابیطالب (ع) نیست.

قمی با اشاره به تحولات یمن افزود: امروز جهانیان شاهد بودند که غدیر در یمن از مهجوریت درآمد و آفرین به مردم شریف و ولایت‌ مدار سرزمین یمن که توانستند در مقابل مداخلات و تعرض‌ های کشورهای غربی بایستند.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز ما در شرایطی به سر می‌بریم که تحولات بزرگی در حال شکل‌ گیری است، امروز شما مردم یمن ثابت کرده‌ اید که می‌توان در مقابل ظلم ایستاد و اکنون سران غربی و آمریکا در این باره گیج شده‌اند و از شدت خشم به خود می‌پیچند.

دبیر علمی این همایش نیز افزود: این همایش جلوه‌ ای از گفتگو میان ادیان است که با هدف عمل به سنت مباحثات علمی امام رضا(ع) برگزار می شود.

دکتر امیر سلمانی گفت: در این همایش 4 کارگروه تخصصی برگزار می‌ شود، که موضوعات تعاملات فرهنگی امامیه و زیدیه، نهج البلاغه، عید غدیر و نشستی ویژه با هدف استماع دیدگاه‌های علمای زیدی، عناوین این کارگروه‌ ها هستند.

در این همایش که با حضور جمعی از علمای زیدیه و امامیه از کشور یمن برگزار شد موضوعاتی درباره زیدیان، شخصیت زید و شخصیت ناصر الحق مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته حجت الاسلام علی اکبر الهی خراسانی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس رضوی 60 مقاله از علمای ایران و یمن به این همایش رسیده است که خلاصه و اصل‌ 20 مقاله به دو زبان عربی و فارسی، در همایش ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: علما ، یمنی ، همایش ، امام ، علی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.