رییس سازمان بسیج عشایری گفت: انتقال روحیه اقوام و عشایر ایران اسلامی و نقش آنان در پیشبرد انقلاب به اقوام سایر کشورها ضروری است.

به گزارش  حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ آزوغ رییس سازمان بسیج عشایری، هدف اصلی از ارتباط با عشایر سایر کشورها را هم‌اندیشی و تبادل نظر و بررسی نقاط مشترک بین اقوام و عشیره‌ها در دنیای امروز  را امری ضروری دانست و اظهار داشت: از طریق این نشست‌ها و همایش‌ها و بهره‌برداری از تجربیات دیگران راه‌های در پیش روی را راحت‌تر و کم هزینه‌تر طی خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت انتقال روحیه اقوام و عشایر ایران اسلامی و نقش آنان در پیشبرد انقلاب  به اقوام سایر کشورها اشاره داشت و تأثیر گذاری بر مسلمانان کشورهای اسلامی و عشایر آنان را ضروری دانست.
 
سرهنگ آزوغ رییس سازمان بسیج عشایری در جمع‌بندی سخنان خود به قرابت و نزدیکی آداب و فرهنگ عشایر و اقوام دو سوی مرزهای جمهوری اسلامی با سایر کشورها اشاره داشت و اهمیت امنیت مرزها توسط عشایر را یادآور شد.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود  به سابقه مبارزاتی عشایر با استعمارگران اجنبی مخصوصاً استعمار پیر و مکار انگلیس  اشاره داشت و  خاطرنشان کرد: این سوابق عشایر، سازمان بسیج عشایری را بر آن داشت که با هماهنگی‌های لازم به زودی شاهد برگزاری همایش‌های مشترکی در این خصوص در جنوب، شمال غرب و شرق با کشورهای همسایه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار