جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای این کشور اکثریت را در سنا به دست آوردند که اين رويداد،‌ چالشی بزرگ برای دو سال باقيمانده دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه های تلویزیونی آمریکایی گزارش دادند که جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور اکثریت را در سنا به دست آوردند.

سنا

با اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، که روز سه‌شنبه برگزار شد، جمهوری‌خواهان توانستند اکثریت سنا را همچون مجلس نمایندگان در دست بگیرند.

رقابت اصلی بین دو حزب برای کسب شش کرسی کلیدی در ایالت‌های ویرجینیای غربی، آرکانزاس، داکوتای جنوبی، مونتانا، کلرادو و جورجیا بود که جمهوری‌خواهان در هر شش کرسی به پیروزی دست یافتند.

کنگره



بنابر نتایج انتخابات روز سه‌شنبه، اکثریت مجلس نمایندگان همچنان در اختیار جمهوری‌خواهان باقی می‌ماند و از ۳۶ فرماندار جدیدی که باید انتخاب می‌شدند اکثر آنها جمهوری‌خواه هستند.


فرمانداری



گزارش ها نشان می دهد تام تیلیس نامزد جمهوری خواه در ایالت کارولینای شمالی  کی هاگان نامزد جمهوری خواهان را شکست داد و جودی ارنست نیز در ایالت آیوآ بروس برالی دموکرات را از پیش رو برداشت.

گزارش ها همچنین حاکی است در ایالت کلرادو ، کوری گاردنر جمهوری خواه سناتور دموکرات مارک اودال را شکست داده است.

پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند نامزدهای جمهوری خواهان در ایالت های مونتانا، آرکانزاس، داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی نامردهای دموکرات را شکست داده اند.

جمهوری خواهان با کنترل بر سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 ، دو سال پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما را با دشواری هایی همراه کرده اند.

شبکه تلویزیونی سی بی اس پیش بینی کرد جمهوری خواهان 245 کرسی از 435 کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود خواهند کرد. این در حالی است که  ان بی سی اعلام کرد حزب جمهوری خواه 242 کرسی مجلس نمایندگان را به دست خواهد آورد.

جمهوری خواهان با پیروزی شلی مور کاپیتو بر جی راکفلر در ایالت ویرجینیای غربی یک کرسی دیگر در سنا را از آن خود کردند. 

در ایالت آرکانزاس تام کاتن جمهوری خواه سناتور دموکرات مارک پریور را در زادگاه بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا شکست داد.

و در داکوتای جنوبی، مایک راوندز جمهوری خواه ریک ویلند دموکرات را شکست داد تا کرسی متعلق به تیم جانسون سناتور دموکرات را از آن خود کند.

در ایالت مونتانا نیز استیو دینس بر آماندا کورتیس دموکرات غلبه کرد.

در کنتاکی، سناتور جمهوری خواه میچ مک کانل - رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا - بار دیگر انتخاب شد. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد تا او بار دیگر رهبری جمهوری خواهان را بر عهده بگیرد.

شبکه های تلویزیونی سی ان ان و سی بی اس گزارش دادند در ایالت جورجیا، دیوید پردو جمهوری خواه بیش از 50 درصد آراء‌ را از آن خود و بر میشله نان دموکرات و آماندا سوفورد غلبه کرد و بدین ترتیب انتخابات در این ایالت به دور دوم کشیده نخواهد شد. شبکه های تلویزیونی فاکس و سی بی اس گزارش دادند جمهوری خواهان همچنین کرسی ایالت کانزاس را از آن خود کردند و پت رابرتز بر گرگ اورمان غلبه کرد.
همچنین پیش بینی می شود انتخابات در ایالت لوئیزیانا به دور دوم کشیده شود زیرا مری لندرو دموکرات و بیل کاسیدی جمهوری خواه از میان نه نامزد پیشرو هستند.

در ایالت نیوهمپشایر سناتور دموکرات ین شاهین بار دیگر انتخاب شد . او بر اسکات براون سناتور سابق ایالت ماساچوست غلبه کرد.

شبکه های تلویزیونی آمریکا همچنین گزارش دادند رقابت در ایالت ویرجینیا تنگاتنگ است و سناتور دموکرات مارک وارنر و اد گیلسپی جمهوری خواه شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند.



انتهای پیام./
برچسب ها: جمهوری ، امریکا ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار