استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز گفت: مذاکره کنندگان باید با اقتدا به قیام عاشورا در پای میز مذاکرات حاضر شوند و از یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها حراسی به خود راه ندهند.

"رضا جلیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شهادت سرور و سالار شهیدان با بیان اینکه مسئولان کشور دیپلماسی حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهارداشت: حضرت اباعبدالله(ع) در بیان و اعاده حق به هیچ عنوان عقب نشینی نکردند و برای این مقاومت هزینه سنگینی همچون اسارت اهل بیتشان پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه ماهاتما گاندی نیز در ادبیات سیاسی خود از قیام حسین‌بن علی(ع) تأسی گرفت، تصریح کرد: امروز مذاکره کنندگان کشورمان باید با اقتدا به قیام عاشورا در پای میز مذاکرات حاضر شوند و از یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها حراسی به خود راه ندهند.

این استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز بیان داشت: امام حسین (ع) عشق و ایثار را با چاشنی مقاومت همراه کردند و توانستند افتخاری را برای جهان اسلام بیافرینند.

جلیلی خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که تیم مذاکره کننده کشورمان سازشکار نیستند، برای حفظ منافع، حریت آزادگی، صلابت کشور و استقلال سیاسی از مواضع عقب نشینی نکنند.

استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز در پایان خاطر نشان کرد: می‌دانیم که مسائل و مشکلات در راه رسیدن به توافقی ماندگار بسیار است، ولی با عنصر مقاومت و نحوه دیپلماسی می‌توانند انشاءالله در روز ۲۴ نوامبر به توافقی مطلوب برسند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رضا ، جلیلی ، مذاکرات ، عاشورا ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار