کارآفرین برتر کشور گفت: حوزه کارآفرینی و اشتغال در دهه‌های اخیر با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می کند به طوری که از جاده اصلی خود منحرف شده است .

علی اصغر جهانگیری در حاشیه کنفرانس علمی تخصصی سیستم‌های نوین اشتغالزایی و کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حوزه کارآفرینی و اشتغال در کشور به انحراف کشیده بیشتر به جای اینکه کارآفرینی و اشتغال براساس فرهنگ و ساختار کشورمان اجرایی شود متاسفانه الگو کشورهای خارجی را که اصلا کاربرد ندارد استفاده می شود.

وی تصریح کرد: این اشتباهات باعث افزایش نرخ بیکاری تا مرز 28درصد در کشور شده و اکنون وقت آن فرارسیده که یک نگاه‌واقع‌بینانه و دلسوزانه و نوع تفکر نسبت به این موضوعات تغییر پیدا کند.

این کارآفرین برتر کشور تاکید کرد: دولت می تواند با ایجاد نهادی تجارب کشورهای موفق جهان را جمع‌آوری کرده و آن را توزیع کند تا عرصه برای توسعه فضای کسب و کار فراهم شود. همچنین صداوسیما می‌تواند شبکه کارآفرینی را در کشور راه‌اندازی کرده تا جوانان با الگوها و فرهنگ کارآفرینی در کشور آشنا شوند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: مجلس نیز می تواند با تصویب قوانین بنیانگذار سبک و روشها با الگوهایی که متناسب با کشور است  را اجرایی کنند.

وی یاآور شد: برای ایجاد انگیزه در زمینه اشتغال و کارآفرینی بایستی دولت و مجلس بسترهای حمایتی  را  برای کارآفرینان آماده‌سازی کنند تا عرصه را برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی در کشور هموارتر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار