بیش از 40 سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور کشورشان خواستار مطرح کردن برنامه موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای این کشور و گروه 1+5 شدند شده‌‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، 43 سناتور آمریکایی نامه‌‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به"باراک اوباما"، رئیس جمهور کشورشان ارسال کرده‌انو در این نامه خواستار توقف کامل توانایی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای شده‌اند.

در این نامه که به رهبری "مارک کرک" و "مارک روبیو"، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی تهیه شده همچنین از اوباما درخواست کرده که در چارچوب مذاکرات امکان طرح مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران هم فراهم شود.

در نامه این نامه آمده است: "اگر ایران آرمان‌های هسته‌ای خود را کنار نگذارد و در روابطش با دنیا قدم در راه سازنده نوینی برندارد، ما در ماه‌های پیش رو تلاش برای تحمیل فشارهای اضافی بر اینکشور را ادامه خواهیم داد"

 این نامه می‌افزاید: "ما به دولت توصیه می‌کنیم که از تلاش برای دور زدن کنگره دست بردارد و با ما با رویکردی هوشمندانه‌تر برخورد کند،و  به صورتی قاطعانه به تهدید هسته‌ای ایران پایان دهد. اگر کاخ سفید واقعا با کنگره تعامل نکند،‌ به هیچ وجه امکان ندارد که توافقی که شامل بندهای ارائه‌شده از سوی شما باشد، در کنگره یکصد و چهاردهم و پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری شما باقی بماند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
سناتور های آمریکائی جیره خواران صهیونیست ها هستند ، بی چاره های طماع حتی منافع ملی کشورشان را در نظر نمی گیرند . نمی بینند ملت آمریکا با یک دولت ورشکسته در دریای پر تلاطم در حال غرق شدن است .
ایران فعالیت های هسته ای خود را از ابتدا تحت نظارت آژانس قرار داده است هیچ مشکلی هم این فعالیت ها ندارد . به همه ادعا های مسخره غربی های زور گو هم پاسخ داده است . نیازی هم به دریافت تکنولوژی از آنها ندارد و به پیشرفت های هسته ای تا فتح قله های علم و فناوری ادامه خواهد داد .
حالا سناتور ها ، نمایندگان کنگره وابسته به صهیونیست ها قطعنامه صادر کنند و بعد آن را جلوی آینه بگذارند ، که بیشتر دیده شود . تاثیر در کشور ایران نخواهد داشت .
یک قطعنامه مجلس ایران ، چون از استقلال عمل نمایندگان ناشی می شود بر همه عالم موثر است . کاری نکنید ، عمل متقابل مثل نمایندگان ایران هم آغاز شود . آن وقت حتی همین شوی مسخره مذاکرات را هم هم نخواهید اشت .
آخرین اخبار