علیزاده شایق گفت: سازمان خدمات تعاون روستایی و کشاورزی خرید توافقی برنج را در استان گیلان تمدید کرده ، که این انجمن خواستار تمدید خرید توافق برنج در دو استان مازندران و گلستان است.

 جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چون در سال جاری برنج وارداتی رقیبی برای برنج داخلی  در استان‌های شمالی کشور شده بود دولت تصمیم بر خرید توافقی برنج گرفت که در حال حاضر با این خرید مشکل حل شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت جهانی محصولات کشاورزی در سال جاری خصوصا برنج کاهش یافته است و  به همین دلیل در بازار داخلی شاهد کاهش قیمت برنج وارداتی  هستیم.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه امسال به جز هند از کشور پاکستان و تایلند نیز برنج وارد می شود تصریح کرد:  قیمت برنج‌های وارداتی که در داخل کشور ما است بین 350 تا 500 دلار و آن هم با احتساب دلار آزاد 3000 هزار تومانی است و کاهش قیمت‌ها ناشی از کاهش قیمت‌ها در سطح جهانی است.
 
*هزینه تولید برنج در کشور افزایش یافته است

شایق با اشاره به این که هزینه‌ی برنج در کشور افزایش یافته اضافه کرد: این مسئله سبب شد تا ما توان رقابت با برنج‌های وارداتی نداشته باشیم .

وی در پایان یادآور شد: در داخل به طور رسمی تا پایان سال 93 اراده‌ای برای واردات نیست زیرا با توجه به واردات برنج در شش ماه دوم سال جاری و خرید توافقی که صورت می‌گیرد ، نیاز به واردات نخواهد بود.

انتهای پیام/  

برچسب ها: خرید ، توافقی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار