گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران و فدراسيون روسيه در مسير سازنده و رو به پيشرفت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ استاندار گيلان امروز در دیدار و گفتگو با سفير ايران در روسيه ضمن مثبت ارزيابی کردن سفر هيأت گيلانی به آستراخان گفت : گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران و فدراسيون روسيه در مسير سازنده و رو به پيشرفت قرار دارد.

محمد علی نجفی در این دیدار با اشاره به ظرفيت‌‌های موجود در استان گيلان برای گسترش روابط با فدراسيون روسيه اظهار داشت : بهره گيری از توانمندی‌های موجود در استان گيلان منجر به توسعه روابط سازنده ايران با محوريت گيلان و فدراسيون روسيه با محوريت آستراخان می شود.

استاندار گيلان تصريح كرد : گيلان به لحاظ برخورداری از مرزهای دريايی و زمينی ، نزديكی به پايتخت و همجواری با استانهای صنعتی و كشاورزی كشور دارای بستری مناسب برای توسعه فعاليت‌های تجاری است.

وی خاطر نشان کرد : صادرات مرغ و صيفی‌جات، سبزيجات و ميوه به ويژه كيوی از قابليت‌های بخش كشاورزی استان گيلان به فدراسيون روسيه است.

محمدعلی نجفی، با تأكيد بر ورود و خروج تجار و بازرگانان دو كشور گفت : با تسهيل در امر صدور رواديد برای تجار و بازرگانان و به تبع آن توسعه روابط ، حجم مبادلات دو كشور افزايش می یابد.

دكتر محمدعلي نجفی در ادامه خاطر نشان ساخت: برقراری پرواز هوايی و فعاليت خطوط كشتيرانی رشت – آستراخان از اولويت‌های توسعه تجاری بين دو كشور به شمار می‌آيد.

سنايی ؛ سفير جمهوری اسلامی ايران در فدراسيون روسيه هم در این دیدار با مثبت ارزيابی کردن برگزاری نمايشگاه اختصاصی كالاها و محصولات ايرانی و همايش‌ همكاری های اقتصادی ايران و روسيه گفت: با اقدامات صورت گرفته تجار و بازرگانان ايرانی با سهولت بيشتری محصولات خود را در روسيه عرضه می‌كنند.

 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.