یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اتحادیه اروپا سیاست‌های کلان واحدی را در مذاکرات دنبال می‌کند لذا جا به جایی اشتون و موگرینی در تغییر این سیاست‌ها تاثیری ندارد.

"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گمانه زنی‌های غرب در رابطه با جایگزین کردن موگرینی به جای اشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار داشت: بین اشتون و موگرینی تفاوت چندانی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: سیاست اتحادیه اروپا را یک سیاست کلان مشخص می‌کند، بنابراین جابجایی این دو نفر چندان تاثیری در نتیجه مذاکرات نخواهد گذاشت، اما از طرف دیگر نقش اشخاص مذاکره کننده می‌تواند تخریبی و یا مثبت ارزیابی شود.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: موگرینی زمانی که وزیر  امور خارجه ایتالیا بود، در سیاست‌های خود نگاه مثبتی به ایران داشت، اما اکنون این نگاه مثبت با توجه به اینکه باید در زیرشاخه سیاست کلان اتحادیه اروپا قرار بگیرد، چندان نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.
 
بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: جابجایی این دو فرد در سیاست‌های اتحادیه اروپا تاثیری نخواهد گذاشت، اما می‌توان خوش‌بین بود که موگرینی بتواند نقش مثبتی را در مذاکرات هسته‌ای ایفا کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، اشتون ، موگرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار