یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد : جنگجویان داعش ابتکار عمل در عراق را از دست داده و اکنون در موضع تدافعی قرار گرفته اند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ریویو ؛ ژنرال جیمز تری ، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا بااشاره به کمپین آمریکایی برای شکست دادن داعش اظهار داشت : جنگجویان داعشی ابتکار عمل را در میدان عراق ازدستداده اند و بیش از آنکه بتوانند مانورهای زمینی خود را گسترش دهند ، در موضع تدافعی قرار گرفته اند . همین مانورهای زمینی در اوایل سال جاری آنها را قادر ساخت که بخش های بزرگی از خاک عراق را به تسلط خود درآورند . 

وی افزود : تلاش های اولیه برای بازسازی ارتش عراق به زودی از سوی کشورهای عضو ائتلاف بیشتر خواهد شد به گونه ای که حدود 1500 افسر نظامی برای آموزش به نیروهای نظامی عراقی عازم این کشور خواهند شد . 

این افسر آمریکایی در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از انتصاب در مقام فرماندهی ائتلاف علیه داعش مدعی شد : بخش اعظمی از ارتش عراق سقوط کرده و یادر برابر حملات تروریست های تکفیری _ بعثی ناتوان عمل کرده است . داعش اکنون در موضع تدافعی قرار دارد و تنها تلاش می کند که هر آنچه را که تاکنون بدست آورده برای خود حفظ کند . 

وی تصریح کرد : جنگجویان داعش هنوز مسلح بوده و تانک ها و سایر ادوات جنگی آمریکایی که از ارتش عراق ربوده اند را در اختیار دارند بنابراین می توانند حملاتی محدود و کوتاه را انجام دهند . نخستین اولویت من افزایش تعداد اعضای ائتلاف نظامی بر علیه داعش است . 

تری تاکید کرد : اوباما حدود 1500 نیروی نظامی آمریکایی را به عراق اعزام کرده است واین تعداد فعلا کافی است . اکنون نیازی به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در عراق وجود ندارد . ماموریت آمریکا در عراق در حد مشاوره و آموزش به افسران عراقی است . همچنین نیروی هوایی آمریکا با هماهنگی با نیروی زمینی عراق عملیات هایی را علیه داعش اجرا می کند . 






انتهای پیام /
برچسب ها: ارتش ، افسر ، عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار