دبیر نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس با بیان اینکه حضرت زینب (س) نخستین بنیانگذار نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای جهانیان بوده است، تصریح کرد: اسناد بالادستی ثبت، ضبط، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، آیات قرآن کریم، سیره و عترت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری امروز ( دوشنبه 8 دی) به‌عنوان دبیر نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس ضمن خوشامدگویی به میهمانان با گرامیداشت یاد و خاطره یوم‌الله 9 دی آن را نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و یاد شهدا و ایثارگران عملیات کربلای 4 و 5 را گرامی داشت.
 
رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس گفت: فراکسیون دفاع مقدس چند ماه پیش با پیشنهاد بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در جهت ثبت، ضبط، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فعالیت کرد و سند بالادستی آن نیز آیات قرآن کریم، سیره و عترت است.
 
وی بیان کرد: جایگاه اسلام والا و دارای منزلت خاص است و دفاع مقدس نیز از نظر دینی و به این دلیل که دفاع از دین حق است، مورد توجه است و خداوند در هر جا از قرآن که به چنین موردی اشاره داشته، از آن به بزرگی یاد می‌کند.
 
عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: ثبت و ضبط و جاودانه‌سازی و ماندگارسازی آثار دفاع مقدس و دین حق مورد تایید قرآن کریم است که در داستان اصحاب کهف نیز به آن اشاره شده است.
 
وی ادامه داد: این روش همان روشی است که حضرت زینب (س)، بنیانگذار نشر چنین آثاری و گزارش آن برای جهانیان بوده است، چراکه ثبت خاطرات رزمندگان، قطب‌نما و جهت‌نما و مصداق آیات شریفه متعدد است و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند " زنده نگه داشتن یاد شهید کمتر از عمل آنها نیست".
 
افتخاری از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، وزارت دفاع، بنیاد حفظ آثار ارتش، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیما، سازمان بسیج، مرکز پژوهش‌های مجلس و کانون همبستگی فرزندان شاهد به‌عنوان دستگاه‌های همراه در برگزاری نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس یاد کرد و گفت: جلساتی جهت برگزاری این همایش با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار و کارگروه‌هایی تشکیل شد که برخی از آنها مقطعی و برخی دائمی هستند.
 
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس عنوان کرد: این کارگروه‌ها جهت بررسی قوانین و تصدیق مقررات، پالایش آنها، رصد موانع و ارائه پیشنهادات حتی بعد از این همایش نیز به کار خود ادامه می‌دهند.
 
دبیر نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بررسی بودجه 1394 و برنامه ششم توسعه قرار داریم، خروجی این همایش و استفاده از فرمایش صاحب‌نظران دستمایه خوبی برای برنامه‌ریزی نمایندگان در مجلس خواهد بود.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار