دکتر ربانی، گفت: طرح تحول نظام سلامت هر چند دستاوردهای زیادی برای بیماران دارد ولی مشکل جدی این طرح، محدودیت منابع مالی از یک طرف و بسته بودن دست مدیران بیمارستان جهت هزینه کردن بودجه طبق صلاحدید و بسته به نیاز بیمارستان و مراجعین است.

دکتر علی‌ربانی رئیس بیمارستان مراکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اتفاق خوبی که در طرح تحول افتاده منابع مالی است که وزارت بهداشت در اختیار بیمارستانها قرار داده تا بیمارستانها از این منابع استفاده کنند و در ازای کاهش دریافتی که از مراجعین دارند، بیمارستان دچار ضرر نشود.

وی ادامه داد: اشکالی که در این میان وجود دارد که البته هر کار بزرگی بدون اشکال نیست- محدودیت منابع مالی برای بیمارستان مرکز طبی کودکان است. این مرکز درمانی، قطب درمان اطفال در کشور است و به عنوان یک مرکز درمانی ریفرال کودکان ما از تمام کشور و حتی کشورهای مجاور، مراجعینی داریم که منابع مالی تخصیص یافته به این مرکز، کافی نیست.

وی افزود: هر چند منابع مالی خوبی برای هتلینگ بیمارستان در اختیار ما قرار گرفته ولی نیازمندی بیمارستان در بخش‌های دیگری است و اگر پولی که به بیمارستان تعلق می گرفت، اختیار هزینه کرد آن بدست مدیریت بیمارستان بود تا بنابر نیاز، هزینه شود، و به پیشبرد اهداف طرح تحول سلامت، نزدیکتر می‌بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار