دکتر نیما رضایی گفت: طی ۴ سال اخیر تفاهم نامه‌های مختلفی بین بیمارستان مرکز طبی کودکان با مراکز بیمارستانی و‌آموزش پژوهشی معتبر و بزرگ در آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا منعقد کرده‌ایم که دستاوردهای زیادی برای طرفین قرارداد داشته است.

دکتر نیما رضایی، مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی سالهای گذشته قراردادهای علمی، آموزشی و پژوهشی با مراکز معتبر علمی جهان از جمله دانشگاه‌ها هاروارد آمریکا، واشنگتن سیاتل، موسسه ایمونولوژی لاهویا در کالیفرنیا، ‌دانشگاه اموری در آتلانتای آمریکا و مراکز معتبر اروپایی در سوئد، آلمان، اتریش، یونان، لهستان و فرانسه داشته‌ایم. 
همچنین با مرکز هماتولوژی انکولوژی بلاروس و بیمارستان کودکان در آذربایجان قراردادهای دو جانبه‌ای داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: طی10  روز اخیر تفاهم نامه‌ای بین بیمارستان مرکز طبی کودکان با انستیتو پاستور تونس و همچنین بیمارستان کودکان کازابلانکا در مراکش به امضای روسای طرفین رسید که منجر به تعدادی کارهای تحقیقاتی و آموزشی مشترک شده است. 

دکتر رضایی گفت: تبادل استاد و دانشجو بین مراکز یاد شده و انجام طرحهای مشترک تحقیقاتی و تبدیل آن‌ها به مقالات معتبر که دستاوردهای ارزنده‌ای برای کشور به ارمغان آورده است، از نتایج این تفاهم نامه‌ها است. 

وی افزود: همچنین در زمینه توریست درمانی، در منطقه کمک بسیار خوبی صورت گرفته است بطور مثال بیمارانی از کشور آذربایجان جهت انجام کارهای تشخیصی ژنتیکی بعضی بیماری‌ها برای بیماران ما نیز بطور رایگان فراهم می‌گردد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار