شرکت ملی گاز ایران در ٩ ماه امسال، ١١٩ میلیارد و ٤٦٤ میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است، که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٢,٨ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در ٩ ماه پارسال، ١٠٦ میلیارد و ٦٤١ میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده بود.
 
 ثمری افزود: در ٩ ماه نخست امسال، بیش از ١٩ میلیون و ١٢٠ هزار مترمکعب میعانات گازی تولید شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال، بیش از ١٧ میلیون و ٨٤٤ هزار مترمکعب بوده است.
 
وی با بیان این که در ٩ ماه نخست پارسال، ٧٠٠ هزار تن گوگرد در شرکتهای پالایشی (پالایشگاههای پارس جنوبی، خانگیران و ایلام،) تولید شده است، یادآور شد: در ٩ ماه نخست امسال تولید گوگرد افزایش یافته و به ٧٣٤ هزار تن رسیده است.
 
وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، بیش از یک میلیون و ٣٩٩ هزار متریک تن ال پی جی و یک میلیون و ٩٩ هزار متریک تن اتان نیز تولید شده که این مقدار در ٩ ماه پارسال، ٦٣٠ متریک تن LPG و یک میلیون و ١٢٦ هزار متریک تن اتان بوده است.
 
به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، پالایشگاه بیدبلند در ٩ ماه امسال، دو میلیارد و ٧٨٤ میلیون مترمکعب گاز و پالایشگاه فجر جم نیز دو میلیارد و ٣٨٦ میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده است.
 
ثمری یادآور شد: دریافت گاز از خط پنجم سراسری برای ارسال به پالایشگاههای فجر جم و بیدبلند، شاهد افزایش روزانه ٤,٥٣ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه پارسال و ٤٦٠ هزار مترمکعب نیز بیشتر از برنامه مصوب سال ٩٣ بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار