«مهدی نقویان» که در جشنواره پنجم عمار با دو مستند حضور دارد، جشنواره عمار را یک فرصت خوب و با شکوه دانست.

«مهدی نقویان» مستند ساز سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت:  در جشنواره امسال فیلم «عمار» با دو مستند حضور دارم.

وی در خصوص مستند «رمز و راز» عنوان کرد: این مستند 58 دقیقه‌ای است و محور آن زندگی و سلطنت ملکه الیزابت دوم بوده که بیش از نیم قرن در حال سلطنت است.

نقویان افزود: این مستند پشت پرده زندگی و سلطنت ملکه الیزابت دوم را به نمایش می‌گذارد و شیوه حکومت انگلیس را نشان می‌دهد؛ زندگی این ملکه از بچگی و سپس بعد از رسیدن به سلطنت در این مستند بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ملکه الیزابت برخلاف ادعا، تشریفاتی نیست، گفت: اینکه مدعی هستند ملکه نقش تشریفاتی دارد و هیچ نقشی در اداره امور انگلیس ندارد فقط برای رسانه‌ای نشدن در دنیا است، اما در واقع ملکه نقش پر رنگی دارد و ما در مستند «رمز و راز ملکه» می‌خواهیم این را نشان دهیم.
 
نقویان همچنین اظهار داشت: مستند «گرم ترین روز زمستان» نیز به وقایع سال 88 می‌پردازد؛ این مستند از زاویه دید یک پدر که فرزندش در جریان این اتفاقات به کما می‌رود، مطرح می‌شود.

وی افزود: با فلش بک‌هایی به عقب، در این اثر می‌رود سپس به جایی می‌رسیم که فرزند در جریان این اتفاقات دچار حادثه می‌شود به کجا می‌رود. در این مستند از تصاویر آرشیوی و گرافیک هم استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره عمار یک فرصت خوب است و خوشبختانه هرسال با شکوه‌تر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.