کارگردان " قلب‌های ناآرام" گفت: هنروندان پیشکسوت در سینمای ایران جایگاهی ندارند در حالیکه کارنامه و پشتوانه آنها تاریخ سینمای ایران است.

مجید مظفری بازیگر و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگارن درخصوص تاثیرگذاری پیشکسوتان در سینمای ایران گفت: رسم رسانه‌ها در  ایران به گونه است که تا زمانی  هنرمندان بر روی پرده سینما حضور دارند عکس و خبر در رسانه‌ها وجود دارد در غیر این صورت هیچ اثری از آنها در روزنامه‌ها نیست.

وی ادامه داد: سینمای ما سینمایی است که با جوانان کار می‌کند در حالی که اگر به تاریخ سینمای جهان بنگریم از گذشته تاکنون سینما سینمای میانسال بوده است.

وی افزود : فیلم‌های که با جوانان در تاریخ سینما ساخته شده حدود 10 فیلم است در حالیکه برای جوانان، فیلم زیاد ساخته می‌شود.
 
مظفری در خصوص جایگاه  پیشکسوتان در سینمای ایران عنوان کرد: در سینمای ایران پیشکسوت جایگاه خود را ندارد در حالیکه کارنامه و پشتوانه آن‌ها تاریخ سینمای ایران است.

وی همچنین اظهار داشت: ارزش نقش برای پیشکسوتان مهم است اما متاسفانه فیلم‌نامه خوبی به پیشکسوتان پیشنهاد نمی‌شود و گاهی سناریوی خوبی هم اگر داده شود توافقی شکل نمی‌گیرد.

مظفری با اشاره به تاثیر کیفیت فیلمنامه بر کمرنگ شدن نقش پیشکسوتان گفت: متاسفانه فیلمنامه نویسان، کارگردانان حرفه‌ای و نیز سرمایه گذاران به دلیل نبود اکران دوم در سینمای ایران و تبعات خاص در سینمای خانگی به دنبال ساخت فیلم‌هایی می‌روند که در اکران اول سرمایه خود را جبران کنند، بنابراین سینمای پیشکسوت که حرفی برای گفتن دارد مطرح نمی‌شود.
 
وی در خصوص نقش پیشکسوتان را در ارتقا و بهبود سینمای ایران خاطر نشان کرد: پیشکسوتان حساسیت بیش‌تری نسبت به فیلم‌نامه دارند در حالی که جوانان و تازه‌کاران هر فیلم‌نامه‌ای را بازی می‌کنند و این حساسیت باعث کاهش سهل انگاری می‌شود.

کارگردان "قلب‌های ناآرام" خاطرنشان کرد: وجود پیشکسوتان چون انتظامی، نصیریان، کشاورز، خیرآبادی، شیخی و خوروش در کنار یکدیگر در دوره‌ای از سینمای ایران باعث پیشرفت ما در سینما شد؛ امری که در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد تا شرایط فعلی سینمای ایران بهبود یابد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار