مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین در رابطه با میزان مصرف سموم کشاورزی در قزوین گفت: سرانه مصرف سموم کشاورزی در قزوین نصف میانگین جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ابراهیمی اظهار داشت: در راستای تولید محصولات ارگانیک و گواهینامه‌دار مصرف سموم کشاورزی در قزوین از وضعیت مطلوبی برخوردار است به نحوی که سرانه مصرف سموم کشاورزی در استان قزوین نصف میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف سموم کشاورزی در کشور و استان قزوین 500 گرم در هکتار اسنت که این رقم در کشورهای دیگر 1 کیلوگرم در هکتار است، البته باید تمام تلاش کشاورزان به این موضوع معطوف شود که با اصلاح نحوه کشت و شرایط داشت محصولات کشاورزی این مقدار را به حدقال برسانند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به محصولات کشاورزی شناسنامه دار افزود: محصولاتی که دوره "پارنس" را بگذرانند به این معنی که زمان سمپاشی، کوددهی و سایر اقدامات کشاورزی برای انسان هیچ خطری ندارند و وزارت جهاد کشاورزی به این محصولات گواهینامه سلامت ارائه می‌کند.

ابراهیمی گفت: محصولات ارگانیک با گواهینامه دار متفاوت است به این صورت که در محصولات ارگانیک هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد و حتی کود دامی که برای آن استفاده می‌شود، دامها از مواد طبیعی تغذیه کرده و زمین‌های آنان نیز تا سه سال باید هیچگونه کود شیمیایی استفاده نکرده باشد.

وی انار طارم و فندق الموت را به عنوان محصولات ارگانیک تولید شده در قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.