پایگاه خبری کنگره در گزارشی نوشت که حامیان لایحه تحریم‌های ایران در کنگره آمریما اطمینان دارند می‌توانند رأی مورد نیاز برای تصویب تحریم‌ها علیه ایران را به دست آورند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا (هیل) ضمن اشاره به تصمیم کنگره برای به رأی گذاشتن لایحه تحریم‌ها علیه  ایران نوشت که حامیان این لایحه اطمینان دارند که این طرح رای خواهد آورد و جنگ قانونگذاری بر سر ایران، قدرت اوباما را محک می زند.
نشریه هیل، سناتورهایی که لایحه تحریم های ایران را تنظیم کرده اند، اطمینان دارند می توانند به شصت و هفت رای سنا که برای بی اعتبار کردن وتوی رئیس جمهور لازم است، دست یابند.

سناتورها "رابرت منندز" و "مارک کرک"، به سرعت سرگرم آوردن لایحه خود به کانون رای گیری هستند و در این مسیر، هشدارهای مقامات دولت را که می گویند این لایحه ممکن است مذاکرات هسته ای ایران را ناکام بگذارد، نادیده می گیرند. 

کمیته بانکداری، امور شهری و مسکن، قرار است روز پنج شنبه در این باره تشکیل جلسه دهد. گرچه هنوز زمان رای گیری درباره این لایحه مشخص نیست، میچ مک کونل رهبر اکثریت سنا، می گوید خواهان رای گیری "بسیار سریع" در این خصوص است.

هواداران لایحه تحریم ها به این نکته اشاره می کنند که این مجازات ها فقط در صورتی فعال می شوند که ایران از مذاکرات خارج شود یا از مفاد توافق فاصله بگیرد.

کاخ سفید ممکن است ناگزیر باشد زمانی که این لایحه به سنا می رسد، فشار شدیدی را بر این نهاد وارد کند. 

اگر همه 54 جمهوریخواه سنا به نفع این لایحه تحریم ها رای بدهند، همچنان به رای 13 دموکرات نیز نیاز خواهند داشت تا بتوانند اکثریت خود را اثبات کنند. 12 دموکرات از جمله منندز، از نسخه اولیه این لایحه حمایت کردند و همچنان در سنا حضور دارند.

کشمکش بر سر این لایحه،به تنش هایی بین اوباما و منندز تبدیل شده است که به عنوان عضو عالی رتبه کمیته روابط خارجی، از اقدام سال گذشته اوباما در کاهش محدودیت های سفر و تجارت با کوبا خشمگین شد.

در نشست روز جمعه اوباما از سناتورها خواست برای یک دستاورد سیاسی کوتاه مدت، اقدام نکنند اما منندز ظاهرا برخاست و گفت او «شخصا مخالف است.»

حامیان لایحه تحریم ها، درباره پیروزی خود پیش بینی را مطرح نکردند اما گفتند اثبات اکثریت خود را در برابر وتوی رئیس جمهور در ذهن دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گنگره ، ایران ، تحریم ، وتو ، اوباما ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار