اقتصاد بین الملل در این هفته در حالی به پایان رسید که خبرها حاکی از کاهش قیمت چشم گیر نفت در هفته آینده حکایت دارد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اقتصاد بین الملل در این هفته در حالی به پایان رسید که خبرها حاکی از کاهش قیمت چشم گیر نفت در هفته آینده حکایت دارد .  
 
پیش بینی رشد اقتصادی 7.3 درصدی چین در سال 2015  
«سونگ کوئوکينگ» مشاور اقتصادي بانک مرکزي چين و عضو کميته پولي اين بانک از نرخ رشد 7.3 درصدی برای اقتصاد این کشور خبر داد.  
 
مشاور اقتصادي بانک مرکزي چين افزود: شاخص بهاي کالاهاي مصرفي در چين در سال 2015 نزديک به 1.6 درصد افزايش خواهد داشت. اين در حالي است که کاهش شديد بهاي اقلامي مانند نفت خام، سنگ آهن و سنگ مس، يک مزيت بزرگ براي اقتصاد اين کشور شمرده خواهد شد.  
 
تجدید نظر در قوانین بانکی اثر‌گذارترین کشور حوزه یورو  

رئیس بانک مرکزی سوییس از تجدید نظر در قوانین بانکی این کشور به منظور افزایش درصد رسمی فرانک خبر داد.
 
بانک مرکزی سوییس دلیل این تصمیم را در حالی گرفت که ارزش فرانک در برابر دلار شروع به کاهش کرده بود.  
 
پیش‌بینی کاهش 0.3 درصدی رشد اقتصادی جهان  
صندوق بين المللي پول طی گزارشی پیش بینی خود را از شرایط رشد اقتصادی جهان ارائه کرد.   
 
همچنین طبق پیش بینی های این صندوق رشد اقتصادي جهان به ويژه منطقه يورو و چين به دلیل نوسان بهاي نفت به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.  طبق آمارهای صندوق بین المللی پول رشد اقتصادي جهان به طور میانگین برای کل کشورها در مقايسه با پيش بيني ماه اکتبر سال گذشته 0.3 درصد کاهش خواهد یافت.  
 
همچنین اين صندوق  اعلام کرد سقوط شديد بهاي نفت که از ماه سپتامبر آغاز شده است در مجموع به نفع کشورهاي واردکننده است.  
 
دولت اوباما تصمیم به افزایش مالیات گرفت  
دولت اوباما با توجه به کسری سالانه خود تصمیم به افزایش مالیات گرفت .   
 
کسری بودجه دولت اوباما طی ۱۰ سال اخیر در ایالات متحده بی سابقه بوده است به گونه ای که حتی کمترین و متوسط ترین قشر در امریکا هم از امسال مشمول پرداخت مالیات می شوند .  

اقتصاددان آمريکايی درباره عواقب وضع اقتصادی چین برای غرب هشدار داد  
پروفسور پيتر مورسي استاد اقتصاد دانشگاه مريلند آمريکا در گفتگو با اين شبکه از واشنگتن گفت: دولت چين جديدترين آمار مربوط به رشد اقتصادي اين کشور را اعلام کرد. اين آمار نشان مي دهد رشد اقتصادي چين به ۷.۴ درصد رسيده که پايين ترين رقم از سال ۱۹۹۹ تاکنون است. 

ضرر قابل توجه شرکت‌های آلمانی از تحريم روسيه  

تاسيلو زيويتس رئيس اتاق بازرگاني و صنعت منطقه اشتوتگارت ضمن اعلام اين خبر افزود: در کل حدود 6500 شرکت آلماني هم اکنون در روسيه فعال هستند. اين بازار هميشه براي ما مهم بوده است.
 
 اطلاعات جديد حاکي از آن است که از هر سه شرکت آلماني که در بازارهاي خارجي فعاليت دارند روسيه براي يکي از آنها نقشي مهم ايفا مي کند. ما همه اميدواريم که شرايط پرتنش فعلي به سمت آرامش پيش رود.

اعتراض ساکنان برلین به توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا  
روزنامه داي ولت آلمان نوشت، برگزارکنندگان اين تظاهرات حدود 50 هزار نفر بودند. اين در حالي است که پليس اعلام کرد 25 هزار نفر در تظاهرات شهر برلين شرکت کردند.  
 
شرکت کنندگان در تظاهراتي که با تلاش اتحاديه هاي کشاورزي و سازمان هاي حفاظت از محيط زيست برگزار شد، علاوه بر ابراز مخالفت با توافقنامه «مشارکت سرمايه گذاري و تجارت کشورهاي دو سوي اقيانوس آرام»، به استفاده از مهندسي ژنتيک در کشاورزي و شرايط نامناسب نگهداري احشام اعتراض کردند.  

توقف تولید محصول پرطرفدار گوگل  
شرکت گوگل تصمیم به توقف تولید عینک شیشه ای خود گرفت. مسئول بخش تولید این سطح از عینک دلیل این امر را بهبود کیفیت و انجام برخی آزمایش های بیولوژیکی برای آسیب های این سطح از عینک عنوان کرده است.  
 
این محصول گوگل حدود 2 سال است که وارد بازار شده و قیمت آن 1500 دلار است. 

بهای هر بشکه نفت خام آمریکا 48 دلار شد  
بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين، وست تگزاس اينترمدييت، در پايان معاملات بازار نفتي نيويورک، نايمکس، براي تحويل در ماه فوريه با دو دلار و 59 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 48 دلار و 48 سنت رسيد.
 
اين درحالي است که روز گذشته بهاي طلاي سياه در بازار نفتي نيويورک به کم ترين ميزان طي شش سال اخير رسيده بود.

تولید نفت عراق به 4 میلیون بشکه خواهد رسید  
وزیر نفت عراق گفت: افزايش حجم توليد نفت در جبران کاهش قيمت‌های نفت نقش خواهد داشت.

عادل عبدالمهدي وزير نفت عراق در يک کنفرانس مشترک مطبوعاتي با تانر يلدز همتاي ترک گفت: توليد نفت اين کشور جهت جبران کاهش قيمت هاي  نفت در بازارهاي جهاني، به چهار ميليون بشکه در روز خواهد رسيد.  
 
وی ادامه داد: در این راستا عراق تلاش هاي زيادي را بکار گرفته است و هزينه هاي هنگفتي را براي رساندن سطح توليد به روزانه چهار ميليون بشکه در روز متحمل شده است.
 
کاهش قیمت نفت، تراز تجاری روسیه را 4 درصد افزایش داد  

تراز تجاری روسیه در دو ماه اخیر رشد 4 درصدی را تجربه کرد.این افزایش شاخص زمانی صورت گرفت که در چند هفته اخیر نوسان قیمت نفت بر شرایط اقتصادی اکثر کشورها به ویژه روسیه سایه انداخته بود.  
 
افزایش تراز تجاری روسیه با توجه به نوسان قیمت نفت زمانی آغاز شد که از لحاظ ارزش مالی روبل روسیه در برابر دلار به برتری رسید که این برتری نه تنها مربوط به دلار بلکه یورو را هم دربرگرفت. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: اقتصادی ، بین الملل ، نفت ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار