فرهنگسرای اندیشه میزبان آثاری است که با الهام گرفتن از فرهنگ قدیم شهر تهران خلق شده‌اند.

سمیرا قمری منظر نقاش در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران با اعلام برپایی نمایشگاه نقاشی تهران قدیم در فرهنگسرای اندیشه گفت: این مجموعه آثار با الهام گرفتن از عکس های بجا مانده از تاریخ شهر تهران که قدمت برخی از آنها به 150 سال می‌رسد نقاشی شده است.

وی ادامه داد: مضمون آثار به نوع پوشش مردم گذشته این شهر، مکان‌ها و به خصوص نسل‌های این شهر پرداخته شده که وجود خارجی یا ماهیت آنها عوض نشده است.

قمری منظر افزود: این مجموعه آثار در حقیقت قسمتی از یک پروژه بزرگ است که از دو سال پیش شروع شده و  سعی می‌کند با گسترش فعالیت خود در این زمینه بیشتر موضوع گذشته شهر تهران را با هنر نقاشی بشکافد.

وی ادامه داد: این کار برای وی هزینه بر است و تاکنون فقط با هزینه شخصی به این امر مبادرت کرده است.

وی با اشاره به هدف خود برای انتخاب این موضوع اظهار داشت: با انتخاب این موضوع می‌خواستم در راه شناخت فرهنگ و آداب و رسوم این شهر حرکتی انجام دهم و از مسئولان فرهنگی هنری درخواست دارم با توجه به اینکه به تنهایی نمی توانم  هزینه‌های این پروژه را تامین کنم از من حمایت کنند تا به سرانجام خوبی برسد.

گفتنی است تعدادی از نقاشی‌های تهران قدیم تا 9 دی ماه در گالری فرهنگسرای اندیشه برپاست. این دومین نمایشگاه سمیرا قمری منظر در این زمینه است وی چندی قبل نیز با این موضوع تعدادی از نقاشی‌های خود را در گالری روز بر پا کرده بود.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار