تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با پیروزی در بازی چهارم نیمه نهایی مقابل دانشگاه آزاد موفق شد سری نیمه نهایی لیگ ملی را به بازی پنجم بکشاند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های بسکتبال پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد در شرایطی عصر امروز وارد بازی چهارم نیمه نهایی در ماهشهر شدند که تیم دانشگاه آزاد در مجموع با نتیجه 2 بر یک در سری نیمه نهایی پیش بود.

پتروشیمی در این بازی موفق به برد 72 بر 69 شد تا سری نیمه نهایی با نتیجه 2-2 مساوی شود و بازی پنجم در مشخص کردن دومین فینالیست لیگ تعیین کننده باشد.

سکوت شش دقیقه ای دانشگاه آزاد
 
تیم پتروشیمی بندرامام در این بازی شروعی طوفانی با 17 امتیاز داشت و دانشگاه شش دقیقه تمام برای رسیدن به اولین امتیاز تلاش کرد تا زمانی که حامد حسین زاده بعد از یک خطا با پرتاب پنالتی طلسم را برای تیم تهرانی شکست.  حسین زاده با یک پرتاب 3 امتیازی و یک پنالتی دیگر، دانشگاه آزاد را تا 5 امتیاز رساند.
 
در حالی که پتروشیمی در 6 دقیقه اول 17 امتیاز به دست آورده بود، دانشگاه در 4 دقیقه همین تعداد امتیاز را ثبت کرد. بازیکنان پتروشیمی با 5 امتیاز دیگر به برتری 22 بر 17 در کوارتر اول رسیند.

کوارتر دوم برخلاف 10 دقیقه اول کم امتیاز بود و پتروشیمی در این کوارتر هم با نتیجه 12 بر 9 برنده شد.

دردسر خطاهای ماهشهری ها

چند بازیکن پتروشیمی در نیمه اول مانند بازی قبل با خطاهای بالا مواجه شدند. میثم میرزایی با این شرایط در اواسط کوارتر سوم به چهار خطا رسید و بهنام یخچالی با 5 خطا به کوارتر چهارم هم نرسید. رضا لطفی هم در تیم دانشگاه آزاد قبل از کوارتر پایانی، چهار خطایی شد. پتروشیمی با این شرایط اختلاف کوارتر اول را حفظ کرد و تا پایان کوارتر سوم به برتری 55 بر 50 رسید.

امید پتروشیمی برای فینال بسکتبال زنده ماند

دانشگاه آزاد به محض شروع کوارتر چهارم به کمترین اختلاف بازی با یک امتیاز رسید و مانند دور برگشت مرحله مقدماتی اختلاف زیاد نیمه اول را جبران کرد.

دردسر پتروشیمی در این کوارتر با 5 خطایی شدن صمد نیکخواه و میثم میرزایی در دقیقه پنجم شروع شد. تماشاگران ماهشهری در این دقیقه به قدری از داوری شاکی شدند که بازی برای دقایق کوتاهی با اعتراض آنها متوقف شد.

دانشگاه آزاد در بازگشت چند بار نتیجه را مساوی کرد تا 50 ثانیه آخر که با نتیجه 69-69 امکان برد این تیم وجود داشت اما با خراب شدن موقعیت های دانشگاه آزاد، به علاوه گل و پرتاب پنالتی محمد ترابی نتیجه 72 بر 69 به نفع پتروشیمی رقم خورد.
 
حواشی بازی

دولو سرپرست فدراسیون به همراه آبکاریان و واحدپور روسای کمیته های داوران و مربیان برای تماشای این بازی به ماهشهر رفته بودند.

میثم میرزایی در دقیقه 6 بازی، ضربه هفته قبل روزبه ارغوان به صورت خود را با یک خطا روی این بازیکن جبران کرد.

آرن داودی در شروع کوارتر دوم با مصدومیت پا از زمین بیرون رفت اما دقایقی بعد به زمین بازگشت. درست در همین زمان محمدرضا اکبری بازیکن پتروشیمی با مصدومیت مچ پا از زمین خارج شد.  اکبری دیگر به زمین بازنگشت.

میثم میرزایی که روز پر خطایی را پشت سر می گذاشت در کوارتر سوم درگیری کوچکی برای تصاحب توپ با حسن زاده داشت. مالکیت توپ در این صحنه به دانشگاه آزاد رسید.

تماشاگران ماهشهری رو در روی داوران

در دقیقه پنجم بازی با پنج خطایی شدن 2 بازیکن اصلی پتروشیمی، تماشاگران شروع به شعار دادن علیه داوران و پرتاب چند شی کوچک به زمین کردند. بازیکنان و مسئولان پتروشیمی برای ساکت کردن تماشاگران وارد عمل شدند تا بازی از سر گرفته شد.

تماشاگران با شروع دوباره بازی، شعار "داوران بی غیرت" را سر دادند.

پهلوان مدیرکل ورزش قهرمانی دانشگاه آزاد که به همراه دادکان به ماهشهری سفر کرده بود در این لحظات با مسئولان ماهشهری برخوردی لفظی داشت.

در ثانیه های پایانی بازی خطایی روی مسعود سلیمانی بازیکن پتروشیمی انجام شد. سلیمانی بعد از این خطا با مصدومیت تعویض شد و همین موضوع صدای کادرفنی دانشگاه را درآورد.

شاهین طبع اعتقاد داشت که سلیمانی تمارض می کند تا بازیکنی با پرتاب پنالتی بهتر وارد زمین شود. در نهایت هم وحید حاجیان برای اولین بار در بازی وارد زمین شد و یکی از پرتاب ها را به جای سلیمانی گل کرد. حاجیان چند ثانیه بعد جای خود را به محمد ترابی بلندقد داد و ترابی هم 3 امتیاز آخر را برای پتروشیمی به دست آورد.

جواد داوری و آرن داودی 2 بازیکن با تجربه دانشگاه آزاد در ثانیه های آخر به شدت به داوری معترض بودند.

گفتنی است بازی پنجم نیمه نهایی روز پنجشنبه هفته جاری در سالن تهران شمال دانشگاه آزاد برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار