هشتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین فیلم سینمایی صفی یزدانیان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ هشتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و دوم است در ساعت 10 صبح نمایش داده می‌شود. 

فیلم سینمایی «طعم شيرين خيال» که با نام قبلی اش «دردسرهای شیرین» بود، یک طنز رومانتیک است که در آن شیرین (نازنین بیاتی) ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید (شهاب حسینی) را برای ما روایت می‌کند.

شهاب حسینی (بازیگر نقش شخصیت اول مرد)، نادر فلاح، عیسی یوسفی پور، نازنین بیاتی (بازیگر نقش اول زن) پریوش نظریه و نازنین فراهانی بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به شرح زیر است:تهیه کننده : محمد علی حسین نژاد،کارگردان:  کمال تبریزی،نویسنده فیلمنامه : نغمه ثمینی / با همکاری علی میر میرانی/ براساس طرحی از محمد علی حسین نژاد،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سید جمال سید حاتمی،مدیر تولید: جلیل شعبانی،طراح و مدیر گروه چهره پردازی: مجید اسکندری،مدیر گروه طراحی لباس: مجید لیلاجی،مدیر گروه طراحی صحنه و دکور: سارا سمیعی،مدیر گروه صدابرداری همزمان صحنه: عباس رستگارپور،مدیر گروه طراحی جلوه های صوتی و ترکیب صدا: علیرضا علویان،سازنده موسیقی متن ورهبری اجرا وضبط موسیقی: مسعود سخاوت دوست،مدیر گروه فیلمبرداری: علی تبریزی،تدوین: بهرام دهقانی،مدیریت امور طراحی و اجرای سکانس های انیمیشن: حسین جمشیدی گوهری،سوپروایزر تصویر سازی‌های سه بعدی و جلوه‌های بصری کامپیوتری: فرهاد یوسفی (شرکت پویا مهر)،مشاور رسانه‌ای: علی زادمهر،پخش شرکت سینمایی نورتابان.

«سفر به آمادای» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور مستندی است که در نیمروز روز هشتم جشنواره ساعت 13 در بخش سینما جقیقت نمایش داده می شود. 

فیلم مستند «سفر به آمادای» جدید‌ترین ساخته فرشاد افشین‌پور که به بررسی سیمای طبیعی و گونه‌های کم‌نظیر جانوری استان همدان اختصاص دارد و در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد.

افشین‌پور درباره چگونگی تولید این مستند پیش از این گفته بود: « آمادای» نخستین نام این سرزمین است که در کتیبه پیلسر سوم پادشاه آشور، به محل تجمع و زندگی ماد‌ها به عنوان اولین قوم آریایی اشاره شده است و پس از عبور از هزاره‌های متوالی، به عنوان امروزی همدان تغییر می‌کند.

این فیلم در یک ساختار زمانی چهارفصل و در یک بازه مکانی بیست هزار کیلومتر مربعی، بیش از سی گونه جانوری مختلف نظیر عقاب طلائی، کوکر، کل و بز کوهی، سنجاب زمینی و بویژه فرمانروای باشکوه این سرزمین، گرگ خاکستری ایرانی را به تصویر می‌کشد.

سال گذشته فرشاد افشین‌پور موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم زیست‌محیطی هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برای فیلم «پرندگان سرزمین برف و آفتاب» شده بود. 

فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین فیلم سینمایی صفی یزدانیان ساعت 14:15 در بخش نگاه نو و سینمای هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

علی مصفا علاوه بر بازیگری تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد و لیلا حاتمی و زهرا حاتمی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک‌ باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفر کند. فرهاد در رشت به استقبالش می‌رود و می‌گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلا او را به یاد نمی‌آورد.

علی مصفا بازیگر سینمای ایران چند سالی است در مسیر حمایت از فیلمسازان جوان پا گذاشته و تهیه کنندگی آثاری از این دست را برعهده می گیرد. البته تجربه نشان داده داشتن داستانی متفاوت و نگاهی مستقل از نکاتی است که باعث همکاری مصفا با فیلمسازان فیلم اولی می شود.

«نزدیک تر» به کارگردانی مصطفی احمدی دومین فیلم بخش نگاه نو است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

این فیلم داستان یک خانواده است که بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند. بهرام توکلی به همراه هستی بروشتنی فیلمنامه این فیلم را نوشتند. بهرام توکلی خود از فیلمسازان نسل جدید است که سینمای او طرفداران زیادی به ویژه در قشر روشنفکر دارد.

در این فیلم بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی و محمد صلاحی حضور دارند.

«روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی پنجمین فیلم روز هشتم جشنواره در بخش سینمای هنر و تجربه است که در ساعت 19 نمایش داده خواهد شد.

«روز مبادا» نام فیلمی است که فائزه عزیزخانی آن را کارگردانی کرده است و تهیه کنندگی «روز مبادا» را نگار اسکندرفر و محمد احمدی برعهده دارند. در این فیلم بازیگرانی چون هدیه تهرانی، شیرین آقارضا کاشی، ولی اله عزیزخانی، وحید عزیزخانی، مجید عزیزخانی، سمیرا مدنی، فرزانه گرایلی، شانی عزیزخانی، حسین کاکاوند، اعظم دهقان منشادی، بهروز فروغی، فاطمه گرایلی، فرهنگ لرستانی حضور دارند.
فیلم داستان مادری است که هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته، اما اهل خانه او را باور نمی کنند.

آخرین نمایش روز هشتم جشنواره فیلم فجر به فیلم «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده در بخش سینمای هنر و تجربه اختصاص دارد که در ساعت 21:30 برای رسانه ها نمایش داده می شود.

«دريا و ماهي پرنده» که مضمونی اجتماعی دارد به طور مشترک توسط مهرداد غفارزاده و اکبر روح به نگارش درآمده و محصول موسسه هنری خانه فيلم پروان است.

همایون ارشادی، نیوشا ضیغمی، نادر فلاح، امیرحسین رستمی، سیدجواد طاهری، علی اکبر صحرایی، ارشیا طالبی، محمد رحمانی، محمدحسین عدلی، یاشار حمیدزاده، مازیار نوروزی و محسن تمیزی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار