پنجمین روز هم اندیشی سینما انقلاب «احتمال باران اسیدی» و «خدا حافظی طولانی» پخش شده و با حضور کارشناسان امر تحلیل می شوند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین هم اندیشی سینما انقلاب؛ ابوالفضل باقری دبیر اجرایی هم اندیشی اعلام کرد: نخستین برنامه روز پنجم هم اندیشی نمایش فیلم "احتمال باران اسیدی" به کارگردانی بهتاش صناعی ها می باشد که از ساعت 14 شروع شده و تا حدود ساعت 16 ادامه دارد، سپس حلقه های نقد و بررسی این فیلم با حضور اندیشمندان به مدت حدود یک ساعت تشکیل خواهند شد.

 وی ادامه داد: ساعت 17 از سخنرانی حجت الاسلام مبلغی با موضوع " فقه و سینما" بهره خواهیم برد که تا زمان اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی چهارمین هم اندیشی بیان کرد: ساعت 18 و سی دقیقه دومین فیلم امروز با عنوان "خدا حافظی طولانی" به کارگردانی فرزاد موتمن نمایش داده می شود و سپس محافل نقد این فیلم به مدت 45 دقیقه تشکیل خواهند شد.

باقری گفت: بر مبنای هدف برگزاری این هم اندیشی ها که بررسی نسبت میان علوم انسانی و سینما است، ما نسبت به برگزاری حلقه های نقد بررسی فیلم ها توجه زیادی داشته و در واقع محور فعالیت هایمان می باشد، امسال نیز حلقه های متعددی روزانه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران علوم انسانی تشکیل می شود، که تاکنون حلقه های ادبیات، ادیان و حلقه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیما پر رونق تر بوده اند.

وی ادامه داد: سومین و آخرین فیلم امروز " دریا و ماهی پرنده " به کارگردانی مهرداد غفار زاده می باشد که از حدود ساعت 21 به نمایش در خواهد آمد.

باقری بیان کرد: دیروز بویژه در سانس دوم با مشکل کمبود صندلی روبرو شدیم و هم اکنون نیز هیچ امکانی برای افزایش ظرفیت سالن یا تغییر محل نمایش فیلم ها نداریم، لذا از افرادی که کارت جشنواره یا بلیط های یک روزه دارند در خواست می شود به موقع در محل حضور یابند و متاسفانه امکان پذیرایی از سایر علاقه مندان مقدور نیست.

لازم به یادآوری است ورود به برنامه های سینما انقلاب که در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شوند، نیاز به تحویل بلیط های از قبل تهیه شده و عضویت در حلقه های تخصصی مجموعه دارد، لذا امکان حضور بدون هماهنگی قبلی در برنامه ها وجود ندارد، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت جنبش رسانه انقلاب به آدرس www.cinemaenghelab.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.