قلعه «كلبون» در ٣٥ مایلی غرب گلاسكو، پس از بازسازی مجددا در تابستان ٢٠١٥ گشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی نیوز؛ قلعه "كلبورن" در ٣٥ مایلی غرب "گلاسكو" درخشان ترین قلعه اسكاتلند محسوب می‌شود. موجی از رنگ‌های زنده همراه با نقاشی‌های انتزاعی در ابعاد بسیار بزرگ، جلوه‌ای نوین و زیبا به این ساختمان متعلق به قرن سیزدهم داده اند.

پروژه رنگ آمیزی و نقاشی روی دیوارهای قلعه از سال ٢٠٠٧ و از زمانی كه صاحب قلعه " پاتریك بویل" متوجه پوشش سیمانی قدیمی دیوارها شد، آغاز شد.


بازدید از درخشان ترین قلعه اسكاتلند در تابستان ٢٠١٥ + عکس

"پاتریك بویل" كنت گلاسكو پس از آن، از گروهی ٤ نفره از نقاشان خیابانی برزیل دعوت كرد تا برجك ها، مناره ها و دیوارهای این قلعه را با سبك بی نظیر نقاشی خود بیارایند.

این هنرمندان در كامل كردن طرح و نقاشی این قلعه از بیش از ١٥٠٠ قوطی اسپری رنگ استفاده كردند و اذین های دیواری در سبك های تخیلی و سورئالیسم به وجود اوردند.این اثر به سرعت در كل دنیا به عنوان بهترین نمونه نقاشی خیابانی معرفی شد.

بنا بود این نقاشی‌ها پس از سه سال از روی دیوارهای برداشته شوند اما با وجود استقبال عظیم بازدیدكنندگان از سراسر دنیا ، دولت اقدام به حفاظت از انها و نگهداری ویژه از بنای قلعه به عنوان یكی از ساختمانهای تاریخی و ارزشمند اسكاتلند كرد.

كارشناسان پس از اخرین بازنگری از قلعه در سال ٢٠١٢ متوجه اسیب جدی وارد شده به دیوارهای سیمانی قلعه شدند و به سرعت اقدامات لازم را برای تعمیر اغاز كردند.


بازدید از درخشان ترین قلعه اسكاتلند در تابستان ٢٠١٥ + عکس

صاحبان قلعه نیز اقدام به برگزاری رقابتی میان معماران و طراحان كرده اند تا برای بازسازی نقاشیها بهترین طرح خود را ارائه كنند .

فضای داخلی این قلعه از ماه اپریل اماده بازدید خواهند بود و تور بازید كلی از قلعه در ماههای ژوین، ژوییه و اگوست ٢٠١٥ برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار