"محمد عبدالسلام"، سخنگوی انصارالله در گفتگو با روزنامه السیاسه کویت اعلام کرد؛ از بیانیه قانون اساسی کوتاه نمی‌آییم.

سخنگوی انصارالله یمن: از بیانیه قانون اساسی کوتاه نمی‌آییم
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با روزنامه السیاسیه کویت اعلام کرد که این جنبش از "بیانیه قانون اساسی" که روز جمعه صادر گردید عقب نشینی نخواهد کرد.

عبدالسلام در گفتگو با این روزنامه گفت: ما همراه با بیانیه قانون اساسی و گفتگویی هستیم که بر مشروعیت و اهمیت مذاکرات با تمامی طرف های سیاسی تأکید دارد و ما گفتگو بر سر لغو بیانیه قانون اساسی را نخواهیم پذیرفت؛ ما از سوی جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن دعوت شدیم و اعلام کردیم که ما مشکلی با بازگشت به گفتگوها و مذاکرات نداریم.

سخنگوی انصارالله همچنین تأکید کرد: اقدامات انقلابی و بیانیه قانون اساسی در این مسیر ادامه خواهد یافت و گفتگوها نیز با تمامی نیروهای سیاسی ادامه پیدا خواهد کرد.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت: خلأ بوجود آمده در قدرت را ما درست نکردیم؛ بلکه آن را عبدربه منصور هادی (رئیس جمهوری مستعفی یمن) و دولت خالد بحاح (نخست وزیر مستعفی این کشور) به منظور هدف قرار دادن ما ایجاد کردند.

وی همچنین تأکید کرد که: به هیچ وجهی، انقلابیون نمی توانند از درخواست های مشروع و عادلانه خود عقب نشینی نمایند؛ چرا که نیروهای سیاسی با دادن مهلت سبب این مشکل شدند و به درخواست گفتگو پاسخ ندادند؛ از این رو کمیته های انقلابی مجبور شدند تا امور را با استناد به اجازه ملت به دست گیرند و مانع خلأ سیاسی شوند.

وی همچنین از احزاب سیاسی مخالف بیانیه قانون اساسی خواست به بررسی اقدامات خود بپردازند تا ملت یمن که خواهان حقوق مشروع خود به منظور اصلاح مرحله انتقالی برای جلوگیری از خلأ سیاسی است، زیان نکند.

وی همچنین اخبار شائع پیرامون قراردادی سیاسی مابین انصارالله و رئیس جمهوری سابق یمن "علی عبدالله صالح" را به منظور اجازه به فرزند او "احمد" برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را تکذیب کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار