مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه اعلام کرد؛ امیدوار است سال جاری میلادی ارسال سامانه پدافند هوایی اس300 به ایران آغاز شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از «گازتا راشا»، ‌مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه گفت : امیدوار است سال 2015 ارسال سامانه پدافند هوایی اس300 به ایران آغاز شود.

سنایی گفت: امیدوارم دوستان روسی ما سال 2015 این سامانه دفاعی را به ایران ارسال کنند.

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه گفته بود مسئله مجموعه موشکهای ضدهوایی اس300 همچنان مهمترین موضوع روابط دوجانبه با ایران است.   

سفیر ایران همچنین اعلام کرد ایران صادرات مواد غذایی به روسیه را افزایش خواهد داد.

سنایی افزود دیده بان کشاورزی روسیه ممکن است ماه مارس مجوزی را صادر کند که به ایران اجازه دهد گوشت و محصولات لبنی به روسیه صادر کند.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: ما پیشتر مجوزی را برای صادرات مواد غذایی دریایی به روسیه دریافت کرده ایم. در حال حاضر، مجوز صادرات گوشت و محصولات لبنی در حال آماده شدن است. دیده بان کشاورزی روسیه قصد دارد این مجوز را ماه مارس صادر کند.

سنایی گفت: بانک های مرکزی کشورهایمان در حال برگزاری مذاکراتی در خصوص امکان گشودن حساب های بانکی به روبل و ریال هستند.

وی افزود: ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال برگزاری مذاکراتی در خصوص کاهش دادن تعرفه ها هستند.

سنایی در خصوص انرژی هسته ای گفت : اقدامات زیادی سال گذشته در این زمینه انجام شده است. 

وی افزود: به ویژه، سه سند (بین روسیه و ایران)، از جمله در خصوص همکاری در زمینه انرژی هسته ای، درباره ساخت دومین و سومین رئاکتورها در نیروگاه هسته ای بوشهر و در خصوص تفاهم متقابل در حوزه تولید انرژی در خاک ایران، امضا شد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار