مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه اکثر طرح‌های پتروشیمی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بالای 43 میلیون تن برسد.

علی محمد بساق‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از پیشرفت 60 درصدی 16 طرح پتروشیمی خبر داد و گفت: هم اکنون 60 طرح دیگر زیر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند امید است با حمایت مسئولان مشکلات به وجود آمده برطرف شود.
 
وی کمبود اعتبار را یکی از چالش‌های اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت: بایستی منابع مورد نیاز در اختیار طرح‌های توسعه پتروشیمی قرار گیرد در حال حاضر منابع بخشی از طرح‌ها از طریق فاینانس چین و مقداری هم از طریق صندوق توسعه در حال تأمین است که این امر با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.
 
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: باید روی بازارهای صادراتی و اهداف توسعه برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد تا بر اساس نیازهای مورد نیاز دنیا صنعت پتروشیمی کشور رشد پیدا کند بازارهای آسیای نزدیک و دور، آمریکای لاتین و آفریقا جزء بازارهای هدف ما محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم این است که نیاز قسمت‌ها به هزینه حمل ونقل وابسته است  باید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد که قیمت محصول بهینه باشد.
 
بساق‌زاده در خصوص تحریم کشورهای بیگانه اظهار داشت: تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی تأثیر چندانی نداشته و مذاکرات با کشورهای روسیه انجام شده به طوری که  تعدادی نیز پروژه مطرح شده که طرفین در حال بررسی آنها هستند که به صورت یک قرارداد نهایی اجرا کنند.
 
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود بالای 43 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در کشور داشته باشیم که اگر موانع خاصی ایجاد نشود این می‌تواند به 44 میلیون تن نیز برسد.
 
بساق زاده در خصوص مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت پتروشیمی گفت: مسئولیت اجتماعی می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد و ارائه این موضوع تقریبا خدماتی را در بین واحدهای همجوار توسعه می‌دهد. به طور یقین ایجاد هر مجتمع پتروشیمی در کشور می‌تواند باعث تبادل اطلاعات فرهنگی و ایجاد گسترش امکانات در سراسر کشور شود که این اقدامات در منطقه عسلویه تأثیرگذار بوده است و سعی بر این است که با برگزاری سمینارها به روند توسعه در صنعت پتروشیمی متمرکز شویم.
 
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر عمده موانع پتروشیمی کمبود خوراک موردنیاز است که نسبت به سال گذشته این موانع در حال رفع شدن است موضوعات فرآیندی اشکالات واحدهای فنی که در برخی از واحدهای قدیمی باید بهینه شود همچنین بایستی قطعات مناسب برای این واحدها تأمین شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی مدیریت و نگهداشت تعمیرات است.
 
وی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر بالا رفتن موجودی انبارها با توجه به شرایط خاصی که در برخی مواقع پیش می‌آید این می‌تواند صنعت پتروشیمی را تحت تأثیر قرار دهد. بالا گرفتن موجودی انبارها باید حل شود تقریبا موانع اصلی در حال حاضر این موضوع است که به روی هر طرح و پروژه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد انتظار براین است که سال به سال از مشکلات موجود کاسته شود. سال گذشته 30 درصد عدم تولید داشتیم که نسبت به ظرفیت اسمی انتظار بر این است که امسال به 25 درصد برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار