سفیر سابق آمریکا در دمشق ضمن اذعان بر شکست واشنگتن در مدیریت بحران سوریه، ادامه حمایت واشنگتن از معارضان سوری را بی فایده دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، سفیر سابق آمریکا در سوریه: واشنگتن در مدیریت بحران سوریه شکست خورده است

سفیر سابق آمریکا در دمشق با تأکید بر شکست واشنگتن در مدیریت بحران سوریه ، ادامه حمایت واشنگتن از مخالفان به اصطلاح میانه روی سوری را بی فایده و به نفع جبهه تروریستی النصره دانست.

 پایگاه اینترنتی خبری سیاتل تایمز آمریکا به نقل از "رابرت فورت " نوشته است: معارضان سوری ناتوانی خود را در رویارویی ثابت کرده‌اند و این به نفع جبهه تروریستی النصره بوده است.

"انور زینب"گزارشگر المنار در گزارشی گفت : تنها ،‌ میدانهای نبرد در سوریه است که دیدگاههای سیاسی را تغییر می دهد. 

کشورهای حامی معارضان سوری درباره  نابودی سوریه اتفاق نظر دارند اما درباره اولویتها دچار اختلاف شده‌اند.

رابرت فورد که از سرسخت‌ترین مخالفان به اصطلاح میانه‌روی سوری است اکنون معتقد است حمایت از آنها کاملا بی معنی است زیرا آنان نبرد را باخته‌اند و قادر به رویارویی نیستند چرا که جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده کنترل میدان را به دست گرفته است.

رابرت فورد ، جبهه النصره را به شدت خطرناک توصیف کرده است.

این خلاصه دیدگاه فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق پس از چندین نشست با مخالفان سوری در ترکیه است.

فورد اعلام کرده است اگر بازیگران منطقه‌ای توافق نکنندکه جبهه النصره ، دشمن است در آن صورت میانه روها برای آنکه به قدرتی تبدیل شوند که قادر به بقا باشند ، فرصت اندکی دارند.

فورد بر خلاف اظهارات گذشته‌اش مخالفان به اصطلاح میانه‌رو را به همکاری با جبهه النصره و دادن کمکهای آمریکایی به این جبهه متهم کرد.

فورد در اشاره به چشم پوشی دولت آمریکا بر جبهه النصره با وجود گنجانده شدن نام این گروه در گروههای تروریستی تاکید کرد آمریکا در مدیریت بحران سوریه شکست خورده است.

وی گفت:" به وجود آوردن مخالفان فعال زمانیکه آنها دشمن‌شناس نیستند ، غیرممکن است."

اظهارات فورد با امضای توافقنامه آمریکا و ترکیه برای آموزش و مجهز کردن عناصری از معارضان سوری در ترکیه همزمان شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار