در ترکیه مسجد های مشهوری وجود دارند که در آنکارا مهم ترین مسجد شاید مسجد حاجی بایرام باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،آنکارا یکی از شهرهای دیدنی در ترکیه است که می توان اقسام مختلف جاذبه های گردشگری را در آن دید. خوشبختانه جاذبه های ترکیه از نظر اسلامی تا حدودی قوی تر از سایر مکان ها است. به عنوان مثال مسجد ها را می توان در زمره برترین جاذبه های این کشور نیمه آسیایی و نیمه اروپایی دانست. مسجد های مشهور ترکیه در سراسر آن وجود دارند اما در آنکارا مهم ترین مسجد شاید مسجد حاجی بایرام باشد.
 
مسجد حاجی بایرام یکی از مکان های توریستی و دیدنی و تاریخی شهر آنکارا محسوب می شود که هر سال گردشگران زیادی که به ترکیه و شهر آنکارا مسافرت می کنند.
 
این مسجد در سال ۱۴۲۷-۲۸ توسط معماری سرشناس و ماهر به نام سینان که در قرن ۱۶ زندگی می کرده است، بنا گردید اما در حال حاضر مشخصات مسجد با معماری قرن ۱۷ و ۱۸ مطابقت دارد، احتمالا به خاطر تغییراتی که توسط یکی از نوه های حاجی بایرام ولی در سال ۱۷۱۴ داده شد،است.
 
این مکان تاریخی در نزدیکی آرامگاه حاجی بایرام  ولی (بنیان گذار فرقه بایرامی ) که بعنوان صوفی ای سرشناس و برجسته ای در زمان خود  ایشان شناخته می شدند، در محله اولوس و بعد از معبد آگوستوس واقع شده است. مقبره این صوفی (حاجی بایرام ولی) در کنار محراب قرار گرفته که نمایانگر مقبره های قرن ۱۵ است .
 
از مشخصات وِیژه این مکان می توان به دیوارهای مسجد حاجی بایرام که از آجر و قطعات سبز رنگی ساخته شده است نام برد، که در شب با وجود نورپردازی های متعدد، زیبایی آن دو چندان شده و بازدید در شب بسیار لذت بخش تر خواهد بود. امروزه در این مسجد هم مراسم رسمی و هم مراسم غیر رسمی زیادی توسط ساکنین شهر آنکارا انجام می شود .
 



انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۵
عکسی که تحت عنوان مسجد حاجی بایرام در آنکارا گذاشته اید.به این نام نیست.مسجد حاجی بایرام یکی از مساجد معروف در شهر آنکاراست.ولی این عکس بزرگترین مسجد آنکارا به نام کچا تپه می باشد که در محله ای به همین نام ساخته شده است و ارتباطی به مسجد حاج بایرام که در محله اولوس قرار گرفته است ندارد.
آخرین اخبار