معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: : تشکیل بانک ژنتیک مجرمان، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سارقان، ارتقا شیوه‌های علمی و عملی کشف جرم، افزایش و تقویت امکانات سخت افزاری نیروی انتظامی، تشدید مجازات سارقین، اجرای برنامه‌های اخلاقی و تربیتی برای زندانیان سارق، طرد اتباع بیگانه غیر مجاز و سخت کردن شرایط اقامت و کار آنها از جمله راه‌های کاهش جرایم سرقت به عنف است.

بصحبت‌هایی مفید برای کاهش زورگیری در کشور/ طرد اتباع بیگانه غیرمجاز و تشکیل بانک ژنتیک مجرمان بخشی از راه‌‌حل‌هاه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، احمد رحمانیان در همایش "بررسی نظری، عملی سرقت به عنف" كه در دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان كرد: آسیب شناسی اجتماعی سرقت به عنف به معنای اقدام علیه امنیت اجتماعی و سرقت اموال مردم با استفاده از سلاح است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: جرم سرقت به عنف و مقرون به آزار، تحت عنوان زورگیری، از عوامل مهم ایجاد نا امنی روحی و احساس ناامنی شهروندان در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

وی یکی از راه حل‌های کاهش جرایم سرقت به عنف در جامعه را تشدید مجازات سارقان دانست و افزود: رده سنی سارقان به عنف ۲۰ تا ۴۰ سال است که درصد قابل توجهی از آنها مرد هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: اعتیاد به مواد مخدر، ضعف اعتقادی، وجود اطرافیان منحرف و وضعیت نامطلوب خانواده از جمله علل سرقت به عنف است.

وی خاطرنشان كرد: تشکیل بانک ژنتیک مجرمان، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سارقان، ارتقا شیوه‌های علمی و عملی کشف جرم، افزایش و تقویت امکانات سخت افزاری نیروی انتظامی، تشدید مجازات سارقین، اجرای برنامه‌های اخلاقی و تربیتی برای زندانیان سارق، طرد اتباع بیگانه غیر مجاز و سخت کردن شرایط اقامت و کار آنها از جمله راه‌های کاهش جرایم سرقت به عنف است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تصریح كرد: انجام اقدامات پیشگیرانه به هنگام و مقابله بازدارنده، فراهم کردن زمینه بازگشت سالم زندانیان به جامعه، جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی، ارتقا کمی و کیفی گشت‌های پلیس و تسریع در اجرای محکومیت سارقان به عنف از دیگر راه حل‌های کاهش این نوع جرایم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار