غالبا جرم توسط زنان کمتر از مردان صورت می گیرد که این به دلیل محدود تر بودن زنان در اجتماع نسبت به مردان ،اعتقادات مذهبی ،عدم شناخت نسبت به بسیاری جرایم ،پایبندی به سنت ها و ارزش ها ،ترس از آبرو و غیره است.

سوء استفاده از
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، زنان نیمی از جمعیت جامعه بشری هستند و در ادامه حیات انسانی به اندازه مردان نقش دارند، بررسی مشکلات و معضلات جامعه ی زنان از اهمیتی به مراتب بیشتر از دشواری های زندگی مردانه برخوردار است زیرا مواجه شدن زنان با مشکلات فردی و اجتماعی به ویژه از جنبه ی اخلاقی و اجتماعی کل جامعه را با خطر روبرو می سازد.

ارتکاب جرم و عمل خلاف به قشر اجتماعی یا جنس معینی اختصاص ندارد. زن یا مرد در جایگاه‌های اقتصادی و اجتماعی متفاوت، از راه‌های گوناگون فرصت‌هایی برای عمل خلاف پیدا می‌کنند.افزایش ناموزون جمعیت و توزیع نامتعادل آن، آلودگی‌های زیست محیطی، بحران‌های اقتصادی، افزایش بیکاری، مهاجرت‌های دسته‌جمعی، حاشیه‌نشینی در کلان شهرها، نزاع‌های قومی و افزایش جرم و جنایت از جمله مسائلی هستند که توجه بسیاری از صاحب‌نظران مسائل اجتماعی را جلب کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به این که غالبا ارتکاب جرم از سوی زنان کمتر از مردان است به بررسی علل جرم در زنان پرداخت و بیان داشت :غالبا جرم توسط زنان کمتر از مردان  صورت می گیرد که این به دلیل محدود تر بودن زنان در اجتماع نسبت به مردان ،اعتقادات مذهبی ،عدم شناخت نسبت به بسیاری جرایم ،پایبندی به سنت ها و ارزش ها ،ترس از آبرو و غیره است.

آنان به دلیل توانایی کمتر جسمانی و حتی جرات کمتر در ارتکاب جرایم معمولا مرتکب بزه هایی همچون سرقت کوچکتر مانند کیف زنی ،سرقت از آرایشگاه ها و اماکن زنانه ،کلاهبرداری های  نه چندان بزرگ مانند کلاهبرداری در وام های خانگی ، سرقت از  کودکان و غیره می شوند البته هستند زنانی که مرتکب قتل می شوند اما در مقایسه با مردان حتی خشونت در  نحوه ارتکاب جنایت از سوی زنان یا وقوع قتل های زنجیره ای بسیار کمتر است در بحث سرقت های مسلحانه و زورگیری با سلاح اعم از سرد یا گرم یا حتی سرقت ها یا کلاهبرداری های رایج اینترنتی حضور زنان بزهکار بسیار کمتر از مردان است.

جالب است که میانگین سنی زنان در زندان و مراکز بازپروری 28 سال است. 3/50 درصد از آنان در شهر تهران متولد شده‌اند و در آن سکونت دارند. درصد چشمگیری (5/43 درصد) از متولدین در سایر شهرها، به‌تنهایی یا به همراه اعضای خانواده خود، به تهران مهاجرت کرده‌اند. 7/30 درصد آنها بی‌سوادند و معادل همین درصد در حد خواندن و نوشتن و دوره ابتدایی سواد دارند.

همچنین علاوه بر رفتار بزهکارانه این افراد قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر هستند  که درکمین این زنانند تا بتوانند موادمخدر آنها را  توزیع و جا به جا کنند.زیرا ماموران به نگاه های مظلومانه آنان کمتر شک میکنند، وقتی زنان در این دام گرفتار میشوند زندگیشان را در دست این مجرمان قرار میدهند که این بزرگترین آسیب قشر جامعه به حساب می اید که گاهی ممکن است فرزندانشان راهم به راحتی گرفتارفساد و فحشا کنند.

درباره نمونه ای از این اتفاق نا خوشایند بدانید؛

مدتی پیش فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با اجرای ایست و بازرسی در محور بردسکن به سبزوار به خودروی سواری عبوری که مسافران آن از استان های جنوبی به مقصد مشهد در حرکت بودند مشکوک و خودروی فوق را متوقف کردند.

وی افزود: بررسی های اولیه نشان می داد که راننده هیچ نسبتی با مسافران خود ندارد که در بازرسی بدنی از سرنشینان خودرو 10 کیلو و 700گرم مواد مخدر افیونی از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در این عملیات راننده خودرو که پدر خانواده بود مواد مخدر را در لباس های دختر 8 و 12 ساله اش جاسازی کرده و قصد قاچاق مواد افیونی به مشهد را داشت که دستگیر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار