کارگردان «دوران عاشقی» گفت: سینما حرف‌های سطحی و آشکاری را دنبال می‌کند که بازتاب جهانی ندارد.

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: جوایزاسکار 2015 قابل حدس بود و تقریبا 90 درصد پیش بینی‌ها در مورد اهدای جوایز اتفاق افتاد. 
 
وی افزود: جوایز اسکار در دوره‌های اخیر، مخصوصا در دوره ریاست جمهوری «اوباما» بیش از بیش به سمت سیاست‌های حزب دموکرات رفته است و خط و خطوط سیاسی بر آن حاکم شده است، اساساً فیلم‌های برگزیده غیر از یکی دو مورد، جنبه‌های هنری ویژه‌ای نسبت به رقبا ندارند. 
 
رئیسیان اظهار داشت: بعضی از فیلم‌های اسکار مثل «پسر بچگی» و «مرد پرنده‌ای» ویژگی‌های هنری خوب داشتند اما عمده آثار به دلیل مصلحت‌ها و شرایط جایزه می‌گیرند و امتیازات آنها به خاطر ویژگی‌های هنری اثر نیست. 
 
کارگردان فیلم« دوران عاشقی» با اشاره به قدرت‌ هالیوود در سینما جهان عنوان کرد: در فیلم تک تیرانداز آمریکائی «قهرمان پردازی» انجام شده است و چون کارگردان فیلم طرفدار خوب جمهوری خواه است به دلایل خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد اساساً نگاه غرب و هالیوود در تمام این سالها در جهت حمایت از اقدامات مثبت خاورمیانه نبوده است. 
 
رئیسیان بیان کرد: من خیلی به مسائل سیاسی وارد نمی‌شوم اما نوع نگاه سیاسی آنها از عملکردشان مشهود است. 
 
این کارگردان سینما با بیان اینکه برای تأثیر در جهان باید حرف جهانی فرد گفت: برای ساخت آثار تأثیر‌گذار در جهان باید بازتاب جهانی داشته باشد تا بتوانیم حرف جهانی بزنیم. حرفی که در جامعه ما قابل درک باشد و مفاهیم آن با معانی مورد نظر ما دریک راستا باشد اما در جهان هم پذیرفته شود. باید به قلب عالم اسلام نفوذ کنیم و حرف از آن نزنیم. 
 
وی با انتقاد از بازتاب حرف مهم در جامعه  ما بیان کرد: اگر بخواهیم حرف جاندار و مهم بزنیم، با مسئولان داخلی بیشتر به مشکل می‌خوریم تا آن سوی آبها. چون در خارج از کشور حرف مهم را درک می‌کنند اما در داخل به دنبال بیان سطحی و آشکار هستند که بازتاب جهانی هم ندارد. نمونه آن پروژه‌هایی که می‌بینیم با زحمت و هزینه هنگفت ساخته می‌شود و چون حرفش جهانی نیست تأثیر جهانی نداشته است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار