مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:با تامین اعتبار 200هکتار از اراضی استان اردبیل جنگل کاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جنگل، سرمایه عظیم برای کشور محسوب می‌شود و متاسفانه در استان اردبیل اهتمام ویژه‌ای به جنگل کاری در سال‌های گذشته نشده است و این سرمایه عظیم در اردبیل در حالت رکود مانده است.

یکی از راهکارهایی که زیبای خاصی به جاذبه‌های گردشگری و توسعه در استان می‌دهد توسعه جنگل و فضای سبز در استان‌ها است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و راهبردی در این راستا است.

سرانه جنگل در اردبیل پایین تر از سرانه کشوری است

محسن زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: سرانه جنگل در استان اردبیل 550متر برای هر نفر است که نسبت به سرانه کشوری بسیار پایین است.

سرانه جنگل در استان اردبیل در سال‌های گذشته پایین‌تر از حد متوسط کشوری بود که بابرنامه ریزی‌های انجام شده رفته رفته جنگل کاری در استان افزایش یافته است.

اختصاص اعتبار برای توسعه جنگل در اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه از ماده 17گفت: با تامین این اعتبارات سرانه جنگل در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

بنابه گفته کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری برای اینکه سرانه جنگل در استان اردبیل برای هر نفر به 10متر برسد باید 65هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش جنگل قرار بگیرد.

و همچنین برای رسیدن به سرانه جنگل کشور باید هزار و200هکتار در اردبیل جنگل کاری شود که نیازمند توجه و اهتمام ویژه مسئولان استان و برنامه ریزی راهبردی است .

15اسفند ماه روز درختکاری فرصتی مناسب برای توسعه جنگل و فضای سبز است تا زیبایی طبیعت در آستانه سال نو دو چندان شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، جنگل ، کاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.